Zondag 2: een allegaartje

Was het vorige week Zwanenburg 2 dat gebruik maakte van de mogelijkheid om wegens “corona” de geplande wedstrijd te verplaatsen. Vandaag was het de beurt aan Hooglanderveen 2 dat last had van corona pijntjes en kwaaltjes. Het tweede had net de draad weer opgepakt maar wordt uit het ritme gehaald door deze twee onderbrekingen.

Per toeval vertoefde ik vorige week zaterdag (12 maart) in Haarlem en wipte even naast het oude Haarlem Stadion langs. Daar trad onze 45+ aan tegen het Kennemerland uit die stad. Het werd een eclatante overwinning. Bij rust was het al 0 – 6 waarin Maarten Kooter en Richard v.d. Burg aanvallend een groot aandeel hadden. Na rust werd ik verrast door een wissel die ik niet aan had zien komen. Spits Richard Padt betrad het veld met handschoenen aan en een afwijkende shirtkleur. Als doelwachter wist hij helaas niet de nul te houden. Ook bleef in de tweede helft de aanvalslust onder de maat maar op de 1 – 8 einduitslag viel uiteindelijk niets af te dingen. Voor mij reden om gisteren deze “oude garde” nog eens te bewonderen. Thuis tegen Bloemendaal 45+ dat net boven Haarlem – Kennemerland staat. Het werd een saaie vertoning die net zo goed op papier afgehandeld had kunnen worden. Tempoloos en eenzijdig. Opvallend was wel dat middenvelder Michael den Dekker, die bijna nooit scoort, verantwoordelijk was voor alle vijf de doelpunten.  Ons 45+ elftal leek nu koploper omdat Parkstad 1 en 2 tegen elkaar met 3 – 3 gelijk gespeeld hadden. Maar in de bestuurskamer kreeg Parkstad 45+ 1 nog een extra doelpunt toegekend, “won” daardoor met 4 – 3 en blijft koploper.

Eigenlijk waren er vandaag om 11.00 uur drie thuiswedstrijden, maar naast het tweede ging ook die van het 4e wegens “corona” niet door. Ook leuk om naar te kijken is ons -23 elftal. Dat had vorige week te maken met een tegenstander die niet op kwam dagen. Vandaag durfde Alliance ’22 de confrontatie wel aan. Al vroeg in de wedstrijd scoorde Zwanenburg uit de rebound de 1 – 0. Alliance kwam maar niet op de helft van Zwanenburg wiens keeper na welgeteld 22 minuten zijn eerste bal contact had uit een terugspeel bal. De lange, half geblondeerde, spits van Alliance draaide rondjes in de middencirkel (toekomstig scheids?) en heeft in 45 minuten tijd de bal 1 maal met zijn teen getoucheerd. In de rust werd hij gewisseld. Vóór rust wist Zwanenburg, identiek aan de eerste goal, nog een keer te scoren: 2 – 0. Na de pauze leek Zwanenburg de geparkeerde Alliance bus niet te kunnen omzeilen maar omdat de tegenstander af en toe snode ten aanval probeerde te trekken ontstond er ruimte. Daar werd door Zwanenburg optimaal van geprofiteerd waardoor de score toch nog in de dubbele cijfers eindigde: 10 – 0.

Het derde moest uit naar DSOV 2, ooit tegenstander van ons tweede. Zwanenburg 2 speelt nu in de 1e klasse en DSOV 2 in de res. 3e klasse, terwijl hun 1e in de 1e klasse speelt. Het geld kan raar rollen. De Vijfhuizenaren stonden op de 2e plaats. Maar als je (vorige week) van de nummer 1 kunt winnen, wat is dan het probleem. Het begon al niet echt prettig. De Bondsscheids kwam niet opdagen en een speler van DSOV 2 nam de fluit ter hand. Aan de 1 – 0 voor de thuisploeg viel niets af te dingen maar daarna was het toch het thuis voordeel dat DSOV aan de 3 – 0 overwinning hielp.

Het tweede komt deze week toch weer in actie. Komende donderdag wordt in Abcoude om 20.30 uur de eerder afgelaste wedstrijd ingehaald. Deze is niet voor mij weg gelegd dus tot volgende week dan maar weer als “we” tegen de 2e club van onze sponsor spelen, SDZ 3 uit.

Arie Keuning