ZSGOWMS – Zwanenburg ..Een toonbeeld van veerkracht.

Vooraf waren er zeer zeker bedenkingen bij deze wedstrijd. De herinneringen waren niet positief en eigenlijk was men het er unaniem over eens dat in deze wedstrijd eigenlijk geen eer te behalen viel.

Na de wedsstrijd van afgelopen donderdag was de stemming in de ploeg wel positief, maar dat zegt natuurlijk weinig. Met een opstelling die op twee plaatsen afweek van de opstelling van afgelopen donderdag, begon Zwanenburg de wedstrijd.

Ian Ruigrok nam de plaats in van Camiel Kesbeke en Niels Oostwouder stond in de basis in plaats van Silvian Kesbeke. Waar de gebroeders Kesbeke waren is mij niet gemeld, maar het zou zo maar wintersport kunnen zijn.

In ieder geval een mooie opstelling met Jordy Vierbergen op een positie waar velen hem graag zien. Centraal in de defensie met het spel en veld voor zich.

Zwanenburg begon goed en geïnspireerd en eigenlijk kwam de verrassende voorsprong zo maar uit het niets. Aan de kant stonden we eigenlijk nog de wedstrijd tegen RCH te evalueren en namen we de verkregen corner van Mitch Snijders er eigenlijk maar even bij.

Maar Mitch Snijders was vandaag weer eens scherp in de passing en het wegleggen van ballen. En dus kwam de corner heerlijk bij Niels Oostwouder. Die wist dit cadeautje lekker het doel van het verbouwereerde ZSGOWMS te plaatsen en zo stond Zwanenburg na 5 minuten plotseling op 0-1.

De tegenpartij schrok en met name de assistent trainer geeft dan blijk van het niet innemen van zijn “pilletjes” en gaat buitensporig verbaal te keer.

Helaas had het wel invloed, want ZSGOWMS wist binnen een kwartier de wedstrijd te kantelen en de eindstand op het bord te toveren. Eerst werd onze keeper met een schuiver verschalkt en daarna legde de linksback van ZSGOWMS de bal diagonaal bij de rechtsbuiten.

Deze speler nam de bal op de “pantoffel” en waarschijnlijk heeft de verdediging de bal alleen maar horen langs gaan en zo in het doel zien gaan. Zo stond het na 25 minuten 2-1 voor de thuisclub.

Natuurlijk ben je dan bang voor een afstraffing, maar het tegendeel was de realiteit.

De spelers van ZSGOWMS kregen niet de juiste golflengte te pakken en dus ging er veel mis

Zwanenburg toonde moraal en durfde steeds iets meer en de wedstrijd werd gaandeweg een lekker duel wat ook het publiek veel plezier gaf.

De ruststand werd bereikt met 2-1, maar daarna was het ook een enorm aantrekkelijke  wedstrijd waarin het spel op en neer golfde en er aan beide kanten kansen kwamen en kansen werden gemist of geëlimineerd.

Eigenlijk mist Zwanenburg dan net dat beetje geluk, want een gelijkspel was zeker terecht geweest. Dat kwam er echter niet van, maar zoals nu te zien is, geeft het getoonde spel wel vertrouwen en groeit de vorm bij veel spelers behoorlijk. En zoals in de titel is aangegegevn….er is veerkracht en motiovatie.

Komende zondag weer een thuiswedstrijd en nu is RKDES onze gast. Goed om u door te gaan op de ingezette weg en weg te komen uit de onderste regionen.

Man of the Match:

In deze wedstrijd waren er veel spelers die in de prijzenpot punten hebben gekregen.

Mooi dat we een heerlijke wedstrijd hebben gezien en er veel strijdlust en beleving in de ploeg zat. Dat smaakt naar meer in de komende weken.

. 1 (3 punten)              – Steijn Blankenagel  – Martijn Degeling

. 2 (2 punten)                    – Nigel Ciebrant – Jurrian te Hoonte – René Jonker

. 3 (1 punt)                         – Niels Oostwouder – Patrick Selvi – Mitch Snijders -Jordy Vierbergen

Score verloop ZSGOWMS –  Zwanenburg 2-1 (ruststand 2-1)