Spaarnwoude – Zwanenburg – Veel regen en wind.

Na  een lange winterstop vanwege de bekende corona perikelen was het vandaag, 20 februari 2022, eindelijk weer zover.

De competitie werd hervat. Dat je daar als supporter andere voorstellingen bij hebt, zal niemand vreemd vinden. In plaats van een dag met gezond winterweer, was het stormachtig en heel nat. Eigenlijk geen weer om een lekker potje voetbal te gaan aanschouwen.

Toch ging de wedstrijd door en tot ongenoegen van onze tegenstander op het kunstgras.

Spaarnwoude is een ploeg die er voordeel uit haalt om op het echte gras te spelen. De regen van de afgelopen week , maakte echter het spelen op deze ondergrond onmogelijk.

Er werd dus om even over tweeën afgetrapt op het 2e veld van de thuisploeg.

Zwanenburg startte in de zelfde basisopstelling van vorige week, daar er door blessures en vakantie enkele spelers afwezig waren.

De titel boven het stuk vertelt eigenlijk het complete verhaal van de wedstrijd. Er was veel wind en het was voor iedereen over het algemeen erg nat en koud.

Dat alles maakte echt goed voetballen niet mogelijk. De bal deed alles wat de spelers niet wilden en er was weinig te genieten. Het was meer “ hotse knotse begonia voetbal”

Uiteindelijk was Zwanenburg daar een keer de gelukkigste in en dus namen we de 3 punten mee naar huis. Het spel van onze mannen had ook iets meer inhoud en er kwamen meer ballen aan.  Dat maakte ook dat deze overwinning meer dan terecht is

Het was samenvattend een wedstrijd om snel te vergeten. Veel noteren was niet mogelijk en de behoorlijke groep Zwanenburgs supporters werd alleen maar nat en iedereen zag uit naar het eindsignaal.

Dat het een heerlijke zondag was voor onze plek op de ranglijst, zal duidelijk zijn. We gaan onmiddellijk van plaats 11 naar plaats 8 en staan in punten gelijk met onze volgende tegenstander. Volgende week gaan we naar Heemstede en komen we in het veld tegen RCH, als het weer het toelaat.

Vandaag was de wedstrijden Aalsmeer -RCH afgelast.

De andere uitslagen in deze ronde:

Alliance’22-ZSGOWMS 1-2

Nieuw West- Swift 1-3

Sp. Martinus – RKDES 2-1

VSV-Ilpendam 3-1

Man of the Match:

De punten op deze zondag gaan naar de onderstaande spelers. Kort achter dit trio waren er nog een paar mannen die zich in de kijker speelden. Mogelijk volgende week wel punten voor deze sterrren.

. 1 (3 punten)              – Steijn Blankenagel

. 2 (2 punten)                    – Roy von Mauw

. 3 (1 punt)                         –  Jordy Vierbergen

Score verloop  Spaarnwoude – Zwanenburg 0-1 (ruststand 0-1)