De Vooruitblik 8 en weer een nieuwe start.

Vooruitblik

In het weekend van 28 november kwam het vlaggenschip van Zwanenburg voor het laatst in actie voor de competitie. Daarna was het wederom over door de corona problemen.

De mannen van Robert van Boxel en Richard Griffioen kwamen in december nog in actie voor de Mid-West Cup en een vriendschappelijke wedstrijd. De wedstrijd tegen en bij Hillegom werd verloren met 3-2. Maar onder leiding van nestor Jan Prevoo (Robert van Boxel was afwezig)  en zijn assistent Richard Griffioen werd het vervelende gevoel van de ongelukkige wedstrijd tegen Alliance’22 redelijk weggespoeld.

De vriendschappelijk wedstrijd tegen VVA de Spartaan was de afsluiting van de eerste competitiehelft en daarna begon dus een extra lange winterstop.

Medio januari werd er weer groen licht gegeven voor de herstart van de competitie en na overleg binnen de KNVB over verschillende scenario’s werd er besloten om de competities gewoon af te maken. Dat hield in dat er een nieuwe voorbereiding begon met als uitgangspunt de herstart van de competitie in het weekend van 13 of 20 februari.

Daar Zwanenburg geen afgelastingen had, was er geen inhaalwedstrijd. En dus gaat het aanstaande zondag weer om het “echie”

Hieronder staan de uitslagen van de laatste ronde op 28 november en de inhaalwedstrijden van de afgelopen week.

Ilpendam-Aalsmeer  -afgelast

Purmerend-Nieuw West -4-1

RKDES-VSV  -1-1

Swift-Martinus  -afgelast

ZSGOWMS-Spaarnwoude  -7-0

Zwanenburg-Alliance  -2-3

Inhaalwedstrijden zondag 13 februari

Nieuw West – Ilpendam 0-3

Swift – Sp. Martinus 1-3

In de oefenperiode vanaf eind januari heeft Zwanenburg met wisselend succes gespeeld tegen respectievelijk: WVHEDW zo 1 – 0-2 verlies , Jos Watergraafsmeer 2 –  2, BSM 3-5 winst en Bergen 1-3 winst. Al met al dus een redelijke voorbereiding. 2

Door de vroege “winterstop” hebben we nog niet alle ploegen gehad en beginnen we met het programma wat officieel op 5 december gespeeld zou worden.

Het complete programma voor speelronde 10 en de voorspelling is:

Alliance’22 – ZSGO/WMS 2

Aalsmeer – RCH 2

Nieuw West – Swift 2

Spaarnwoude – Zwanenburg 3

Sp. Martinus – RKDES 1

VSV – Ilpendam 1

Zwanenburg komt komende zondag  dus in Spaarndam in het veld tegen Spaarnwoude.

Een streekderby die ook nog herinneringen oproept aan de laatste wedstrijd voor de coronastop in 2020. Het was toen een “heet middagje” door een ongelukkig optreden van de scheidsrechter en naast verlies onder andere 5 rode kaarten.(3 voor Zwanenburg en 2 voor Spaarnwoude)

Dit jaar is het ook weer bijzonder, daar de schrijver van dit stuk in de week de leiding heeft van de Adalbertusschool in Spaarnwoude en ondertussen heel wat spelers en supporters van de tegenpartij persoonlijk kent.

Laten we er voor de onderlinge contacten deze keer dus vooral een sportieve en faire wedstrijd van maken en ons hoofd niet op hol laten brengen door de stormen van de afgelopen dagen.

Voorspelingen doe ik deze keer niet echt wat betreft de wedstrijd. Van mij mag het een gelijkspel worden.

Het gaat dus in ieder geval weer een wedstrijd worden met een speciaal “tintje”.

De wedstrijd begint om 14.00 uur en de scheidsrechter is Mevr Overtoom.

Iedereen is weer welkom en de afstand is zeer goed te doen, zelfs met de fiets. Dus komt allen naar Spaarndam om onze mannen aan te moedigen bij deze herstart!!!!