Zwanenburg-Alliance’22-Spannend tot de laatste minuut

Zwanenburg-Alliance’22 – Spannend tot de laatste minuut

Ondanks alle belangstelling van de media en de aanwezigheid van de enthousiaste Pupil van de week, Milan Kooter, was het ook vandaag weer een zondag met een donker randje voor Zwanenburg.

We vergeten nog steeds ons zelf te belonen en 90 minuten bij de les te blijven.

Daar komt het eigenlijk kort en krachtig op neer. Voetballen kunnen we, maar bij de rand van de 16 meter van de tegenstander is al ons zelfvertrouwen weg en kunnen we ook niet overtuigend “afdrukken”

Dat maakt het dan in totaliteit bijna onmogelijk om over een tegenstander heen te lopen.

Vandaag moest de ploeg van Robert van Boxel en Richard Griffioen weer met een kleine  aanpassing beginnen. Rody Bottelier was terug op het middenveld, maar Roy von Mauw kon niet spelen i.v.m. duizeligheid na een botsing in de vorige wedstrijd.

De wedstrijd stond onder leiding van de ervaren scheidsrechter dhr. Groot. Op zich niet verkeerd, want dit duel had natuurlijk best een beladen etiket.

Beide ploegen kunnen nog niet aan de verwachtingen voldoen en zitten in de kelder van de ranglijst. Deze ervaren scheidsrechter was dan ook op het juiste moment op de juiste plek en floot een zeer goede wedstrijd.

De eerste 5 minuten stonden direct borg voor spektakel. Direct de 0-1 voor Alliance uit een scherpe aanval. Onze verdediging rekende daar niet op en zo kwam een speler van Alliance helemaal alleen vrij voor onze keeper en was afdrukken eenvoudig.

In de volgende minuut kreeg Zwanenburg uit de aftrap een corner en deze inzet wist Lars van Dommelen achter de keeper van Alliance’22 te werken.

Tegelijk blesseerde de keeper van Alliance’22 zich en zo was er direct oponthoud. Uiteindelijk moest de keeper zijn plaats afstaan omdat hij niet verder kon.

Daarna was het een periode een wedstrijd met spel op het middenveld en een beetje aftasten. Alleen was Alliance slimmer en wist het met lange ballen de spitsen aan het werk te zetten. Daaruit kwam ook de 1-2 voort. Eerst werd er nog een doelpunt afgekeurd van Alliance, maar een minuut later was het alsnog raak.

Dat deed het zelfvertrouwen van Zwanenburg geen goed. Toen 6 minuten later onze keeper ook te laat bij een diepe bal buiten zijn strafschopgebied was en de bal over hem heen kon worden gespeeld, was het 1-3. Het geloof bij Zwanenburg zakte volledig door het putje.

Met deze stand gaat Zwanenburg de rust in.

Na de pauze hoop je dan op een wonder en toch nog een mogelijkheid om terug te komen.

Op zich was de wedstrijd daar ook wel naar, maar eigenlijk was de afwerking en afronding steeds het probleem. De kansen kwamen er wel, maar het laatste zetje kon net niet worden gegeven of het geluk ontbrak.

Na het inbrengen van de wissels Steijn Blankenagel en Bas Tichelaar, kreeg de wedstrijd een nieuwe impuls. Dit bracht ook de 2-3 op het bord. Steijn Blankenagel kon de bal in het doel werken na goed doorzetten bij een scrimmage uit een corner.

Daarna was het voor Alliance eigenlijk alle hens aan dek en zorgen dat de overwinning binnen kon worden gehaald.

Dat lukte en zo moest Zwanenburg opnieuw zonder punten de kleedkamer op gaan zoeken.

Komende week gaan we afwachten wat er gaat gebeuren en kan het dus zomaar gebeuren dat de winterstop al gaat beginnen.

Vandaag waren er wederom afgelastingen. De wedstrijden Ilpendam-Aalsmeer en Swift-Sp. Martinus werden afgelast.

De andere uitslagen in deze ronde:

RKDES-VSV 1-1

ZSGOWMS-Spaarnwoude9-1

Purmerend-Nieuw West 4-1

Man of the Match:

De wissels Steijn Blankenagel en Bas Tichelaar brachten nieuwe energie en ook gevaar en samen met Rody Bottelier krijgen zijn vandaag de punten.

. 1 (3 punten)              – Steijn Blankenagel

. 2 (2 punten)                    –  Rody Bottelier

. 3 (1 punt)                         –  Bas Tichelaar

Score verloop   Zwanenburg-Alliance’22 2-3 (ruststand 1-3)