Zwanenburg-Swift……..Een maatje te groot

De titel boven dit verhaal zegt waarschijnlijk al genoeg en is ook de conclusie van deze wedstrijd. Onze tegenstander was vandaag gewoon een maatje te groot.

Deze ploeg gaat meedoen om de prijzen. Er zit kwaliteit in, ze zijn scherp, hebben meer routine en ervaring en dan is er ook meer voetballend vermogen.

Als tegenstander kun je dan van alles proberen, maar je moet geluk hebben wil je zo’n wedstrijd naar je toe trekken. En dat stukje geluk ontbrak bij Zwanenburg.

In de opstelling ontbraken vandaag enkele vaste waarden. Joshua von Mauw begon op de bank en Nick de Graaf was voor een stageweek in Zuid Frankrijk.

Zwanenburg begon wel redelijk, maar in het begin wel wat onrustig. Men moest eigenlijk de wedstrijd lezen en zich instellen op de speelstijl van de tegenstander. De bezoekers lieten direct zien dat ze meer power hadden. Het spel gaat wel over en weer, maar eigenlijk kun je zeggen dat Swift het geluk niet heeft of wegens buitenspel werd teruggefloten. Als ze nog wat geconcentreerder waren geweest en de bal soms iets sneller hadden gespeeld, was de stand niet zo lang gelijk gebleven.

Zwanenburg krijgt heel weinig mogelijkheden en als er dan een dot van een kans is op het half uur, weten we de bal niet over de lijn te krijgen. Dat is heel jammer en tekent ook de wedstijd. Maak je die goal wel, dan kan het zomaar anders gaan lopen in de rest van de wedstrijd. Nu blijft het in de 1e helft 0-0 en gaan we met een kleine beetje hoop de rust in.

De tweede helft is het direct raak. Swift weet uit de eerste corner na rust direct koppend te scoren en gaat dan meer aandringen. Ze vinden echter tot de 71e minuut steeds een been of hand die in de weg staat en er voor zorgt dat er niet meer goals volgen. In die 71 minuut is het dus wel raak. Een voorzet van hun linkerkant kan onze keeper nog wel wegtikken, maar er staat een speler van Swift te wachten op de afvallende bal en dus is het raak en 0-2. De wedstrijd is gelopen en Zwanenburg komt niet verder dan wat speldenprikken in dit deel van de wedstrijd.

Dat Swift niet verder uitloopt heeft te maken met het harde werken van onze boys. Tot de laatste minuut blijft de inzet goed en ook de invallers aan Zwanenburg gaan daar in mee. Dat het uiteindelijke in de laatste minuut nog 0-3 heeft dus niets te maken met berusting.

Nee Swift laat dan de mooiste combinatie zien en via een vloeiende aanval weten ze de 0-3 nog te scoren. Dat was het slotakkoord.

Al met al dus een wedstrijd waarin we in ieder geval het goede gevoel van de bekerwedstrijd tegen Aalsmeer hebben meegenomen.

Komend weekend staat de uitwedstrijd tegen RKDES op het programma. Een wedstrijd die een beetje beladen is, vanwege connecties uit het verleden.

Toch zit ook RKDES nog niet in een goede fase, dus laten we hopen dat het allemaal een keer onze kant op gaat vallen.

Man of the Match:

Hoe gaan we de punten uitdelen en wie hebben daar recht op. Na overleg en tips van diverse deskundigen komen we tot de volgende beoordeling.

Deze wedstrijd gaan de 3 punten naar Roy von Mauw die een pittige tegenstander had, maar tot zijn uitvallen, deze man in de tas had. Ook de andere punten gaan naar mannen met een verdedigende taak. Op deze dag werden de prijzen uitgereikt van het seizoen 2019-2020. De

mannen die er in dat jaar de prijs wonnen staan vandaag bij de pupil van de week en we hopen dat ze het komend seizoen ook weer veel punten mogen veroveren

De nominaties zijn:.

. 1 (3 punten) – Roy von Mauw

. 2 (2 punten) – Rody Bottelier – Jurrian te Hoonte

. 3 (1 punt) – René Jonker

Score verloop Zwanenburg-Swift 0-3 (ruststand 0-0)

Min 46 – 0-1 Swift

Min 71 – 0-2 Swift

Min 91 – 0-3 Swift

Opstelling:

René Jonker(21), Roy von Mauw (2)(70e min Camiel Kesbeke 12), Nigel Ciebrant (4), Lars van Dommelen(3), Jurrian te Hoonte(5) -, Rody Bottelier(6), Jordy Vierbergen (10) ,Steijn Blankenagel (8)(62e min Nigel Zwarts 15) – Bas Tichelaar (7) (62e min Joshua von Mauw 14), Niels Oostwouder , Kevin Verhoeve (11)

Res: Max Brugman (1), Camiel Kesbeke( 12), Zakaria el Johari(?) Nigel Zwarts (15), Joshua von Mauw (14)

Levi Wetter op de foto als Pupil van de week!
De spelers van het jaar 2019-2020