Statiegeld per 1 juli 2021

Vanaf 1 juli 2021 is statiegeld op kleine petflessen ingevoerd. Omdat wij bij vv Zwanenburg ook water en frisdranken in petflessen verkopen, heeft dit voor ons gevolgen.. Goed om te weten dat sportlocaties niet verplicht zijn om flessen in te nemen en statiegeld uit te betalen; sportlocaties vallen onder de vrijwillige innamepunten. Zo ook vv Zwanenburg.

Bij het kopen van frisdrank in een petfles zit de statiegeld op het flesje in de verkoopprijs. vv Zwanenburg zal geen statiegeld teruggeven. Je kunt het flesje inleveren op de reguliere plaatsen zoals bij een supermarkt. Of, nog veel beter, je kunt het flesje doneren aan je club! Er zullen twee bakken staan waar de lege flesjes in gegooid kunnen worden. Met de opbrengst van het statiegeld kunnen we weer iets moois voor de club kopen. In de kantine zul je ook een barometer vinden en kun je aflezen hoeveel wij gespaard hebben. En gebruik de bakken alsjeblieft niet als vuilnisbak.