Regiocup jeugd start op 5 juni, kijk hier voor de VV Zwanenburg richtlijnen (ook voor bezoekers)

De aangekondigde versoepelingen betekenen dat we op zaterdag 5 juni kunnen starten met de KNVB Regiocup voor jeugdvoetballers! We zijn er heel blij mee dat het eindelijk weer mag: het spelen van echte wedstrijden tegen gelijkwaardige teams van andere verenigingen. En dat is natuurlijk waar voetballers het meeste plezier aan beleven! De KNVB Regiocup wordt gespeeld in de volgende speelweekenden: 5/6 juni, 12/13 juni, 19/20 juni en 26/27 juni. Maandag 31 mei aan het einde van de dag publiceert de KNVB het programma in de Voetbal.nl-app.

Helaas gelden de versoepelingen rondom het spelen van wedstrijden alleen voor jeugdteams tot en met de O18 (formeel hanteert de Rijksoverheid t/m 17 jaar), wat inhoudt dat de Regiocup niet door kan gaan voor de O19 en O23-teams.

Geen toeschouwers bij thuiswedstrijden
Bij onze wedstrijden op het complex VV Zwanenburg zullen er verschillende wedstrijden op het complex gespeeld worden waarbij we op de accommodatie een maximum aantal mensen per team kunnen faciliteren.
Om eventuele discussie te voorkomen zetten we deze maximale aantallen (sporters + begeleiding) per team even op een rijtje:

• Mini’s: maximaal 10 begeleiders naast de 25 kinderen die trainen of wedstrijd spelen. Geen toeschouwers.
  • Thuisspelende ploegen VV Zwanenburg : 6×6, 8×8 en 11×11 teams: aantal teamspelers + maximaal 3 begeleiders en geen toeschouwers
  • Uitspelende ploegen VV Zwanenburg 6×6, 8×8 en 11×11 teams: aantal teamspelers + maximaal 5 begeleiders en geen toeschouwers
  • Teams die vv Zwanenburg bezoeken: 6×6, 8×8 en 11×11 teams: aantal teamspelers + maximaal 5 begeleiders (incl. chauffeurs) en geen toeschouwers. Eventuele chauffeurs mogen dus ook als toeschouwer blijven kijken, mits de maatregelen van de faciliterende vereniging goed worden gehanteerd. Nogmaals: dit geldt dus alleen bij uitwedstrijden.

Kantine VV Zwanenburg blijft dicht
Hoewel de kantine (en terrassen) zijn gelijkgetrokken met de reguliere horeca en dus open mogen onder dezelfde voorwaarden als die er voor de horeca geformuleerd zijn, heeft VV Zwanenburg besloten om de kantine toch dicht te houden voor de komende 4 weken. Dit heeft vooral te maken met het nog steeds geldende verbod om toeschouwers op het complex toe te laten. Senioren kunnen slechts onderling een wedstrijd spelen. Voor deze seniorenteams graag zelf onderling iets regelen inclusief versnapering. Mochten er hierover vragen zijn, laat het weten bij je aanspreekpunt.

Kleedkamers en/of douchegelegenheid mogen open
Met de verruimde maatregelen is ook bekend geworden dat de kleedkamers en douches weer mogen worden gebruikt. Uiteraard nog wel met de basismaatregelen in acht nemend, denk bijvoorbeeld aan de anderhalve meter afstand. In verband met onderhoud en een reparatie aan de douches, is er niet in iedere kleedkamer helaas warm water.
Natuurlijk zullen wij als vereniging deze maatregelen volgen, omdat het creëren van een veilige omgeving voor onze leden een belangrijk onderdeel van onze visie is.

Trainingen in de maand juni gaan door, keuze vrijwillig
Voor trainingen geldt dat er in de maand juni vrijwillig doorgetraind kan worden. Dit kan dus per team verschillen. Wij zien het liefste dat alle leden die trainen op eigen gelegenheid naar ons complex blijven komen. Ben je op de fiets, parkeer je deze buiten het hek en je loopt zo snel mogelijk direct naar je trainingsveld. Breng je de kinderen: zet ze dan af op de parkeerplaats en wacht ze vervolgens op bij het ambulancehek, wat nog steeds als de algemene uitgang gezien moet worden. Dit geldt overigens ook voor de wedstrijddagen. Ook voor de trainingen in juni blijft gelden geen toeschouwers.

Inleveren materiaal en wedstrijdshirts
Aangezien er in de maand juni nu gewoon gevoetbald kan worden, worden de nieuwe data voor inleveren materiaal en wedstrijdshirts verschoven. Jullie worden over nieuwe data later geïnformeerd.

Als bestuur willen we graag benadrukken dat wij de landelijke en gemeentelijke maatregelen volgen, en die hebben we zorgvuldig geïnterpreteerd naar onze situatie. Dit doen we niet omdat wij dit leuk vinden. Dit doen we om zodoende een zo veilig mogelijk en gezond klimaat te garanderen voor iedereen. Blijf ons steunen in bovengenoemde maatregelen en ga niet in discussie. En als je het er niet mee eens bent of wanneer je je nog steeds onveilig voelt: kom niet naar onze accommodatie. Doe dit laatste natuurlijk wel in overleg met de trainer c.q. teammanager van je team.

Juist in deze periode blijft gelden: SAMEN ZIJN WE VV ZWANENBURG.