Het coronavirus en de gevolgen voor het amateurvoetbal

Nieuwsbericht vanuit de KNVB inzake de Regiocup.

Resterende competities
Zoals in de routekaart is aangegeven is er voor de jeugdcompetities in de categorie A en de onder 23 competities nog wel een mogelijkheid om de competitie uit te spelen. Zij zijn reeds zonder beperkingen aan het trainen. We hopen dat tijdens de volgende persconferentie op 23 maart versoepelingen worden aangekondigd (per 30 maart), zodat het spelen van wedstrijden mogelijk zal zijn en de competitie hervat wordt. Indien dit niet mogelijk is, zullen deze competities ook doorstromen naar de KNVB Regiocup.

KNVB Regiocup
Zoals we in eerdere updates meldden, delen we alle teams op voorhand in voor de KNVB Regiocup. Dus je bent als club automatisch ingeschreven. Je hoeft hiervoor niets te doen. Mocht jouw vereniging of een team niet willen/kunnen deelnemen, dan bestaat er uiteraard de mogelijkheid om teams uit te schrijven voor deelname.

Om voorbereid te zijn op het uitblijven van versoepelingen voor de jeugdcompetities in de A-categorie en de O23 competities, delen we deze teams ook alvast automatisch in voor de KNVB Regiocup. Indien het hervatten van de competitie dus niet mogelijk is, zijn zij ook opgenomen in de KNVB Regiocup.