In memoriam Ger Singer

Gisteren (10 maart) ontvingen wij het droevige bericht van het toch wel plotselinge overlijden van clubicoon Ger Singer. Vóór de fusie was Ger lid van NAS en verrichtte daar al vrijwilligerswerk. Na de fusie ging hij hiermee gewoon door, was o.a. consul, regelde jaarlijks met een paar maten het veteranen toernooi en was elke maandag en vrijdag bij de onderhoudsploeg. Ger was ook een trouw volger van de Zondag 2 en was deelnemer van het vaste zaterdagmiddag uurtje. Als het moest draafde hij ook op andere momenten extra op.

Begin januari werd er longkanker bij hem geconstateerd, maar het was operabel en dat was een hele opluchting. Ger ging dan ook vol optimisme het traject in en hij was ervan overtuigd dat hij weer een keer zijn werkzaamheden zou kunnen oppakken. De operatie verliep goed maar na vijf dagen bleek een deel van zijn overgebleven longkwab niet goed te werken. Die werd ook verwijderd zodat hij nog 1 long over hield. Daarmee kun je goed leven maar het zat Ger niet mee. De grote klap kwam echter toen Ger door een beroerte werd getroffen. Hoeveel pech kan je hebben? Helaas is hij dit niet te boven gekomen en is hij op 71  jarige leeftijd overleden. We hebben er nooit bij nagedacht dat we op 11 maart een in memoriam zouden moeten schrijven. Dat is nooit bij ons opgekomen, omdat we ervan overtuigd waren dat we ooit weer samen klussen zouden oppakken. Nu nooit meer dollen als zijn kluppie (Ajax) had gewonnen en de mijne (Feyenoord) had verloren. Ger was ook een trotse opa en had het vaak over zijn kleinkinderen.

De club en zeker wij als onderhoudsploeg zullen Ger gaan missen. Dat geldt natuurlijk nog veel meer voor zijn vrouw Mary, Gerald, zijn kleinkinderen en verdere familie en vrienden die wij veel sterkte wensen om dit verlies te verwerken.

Rien Kruyt.

Arie Keuning