Terug naar gedeeltelijke lockdown

Vanwege de opnieuw oplaaiende corona besmettingen van de laatste periode heeft de regering gisteren besloten om weer terug te gaan naar een gedeeltelijke lockdown.

Ondanks alle maatregelen die het voetbal in zijn algemeen heeft genomen, en in het bijzonder wij als vereniging hebben doorgevoerd, worden we als contact sport toch wederom hard geraakt.

Vanaf vandaag is besloten dat de aankomende 4 weken alle amateur competitiewedstrijden zijn en worden gecanceld. Dit geldt dus voor alle leeftijdscategorieën. Ook gaan de sportkantines weer dicht.

Verder zullen ook de kleedkamers en douches deze periode niet gebruikt mogen worden.

Tevens kunnen senioren alleen nog maar trainen in teams van maximaal 4 personen en op 1,5 meter, wat feitelijk betekent dat er geen voetbal trainingen meer gegeven kunnen worden voor senioren.

Wat betekent dit concreet voor VVZ de aankomende 4 weken?

• Er worden vanaf vandaag geen competitiewedstrijden en bekerwedstrijden gespeeld, niet in het weekend, en niet door de week
  • Er worden vanaf vandaag geen vriendschappelijke wedstrijden gespeeld tussen senioren teams, niet in het weekend en niet door de week
  • Trainingen voor senioren teams zijn vanaf vandaag opgeschort voor de aankomende 4 weken
  • Trainingen voor de jeugd mogen wel door gaan
  • De jeugd mag onderlinge wedstrijden spelen, maar deze doen we alleen door de week, en niet in het weekend
  • De kleedkamers gaan dicht en er kan alleen gebruik van het toilet gemaakt worden tijdens trainingen
  • De douches blijven vanzelfsprekend ook dicht
  • De kantine gaat weer dicht en kan alleen nog maar gebruikt worden als een binnenruimte voor bijvoorbeeld een vergadering (max 30 personen)
  • Deze nieuwe lockdown periode zullen we 4 weken moeten volhouden, en zal na 2 weken nationaal worden geëvalueerd
  • Dat betekent dat na de evaluatie er nog strengere maatregelen nodig zouden kunnen zijn als de besmettingen niet afnemen….

Verder blijven de al geldende maatregelen intact;

• geen toeschouwers/ouders op het complex
  • de looprichtingen (toegangshek = in / ambulancehek = uit)
  • 1,5 meter voor de begeleiders/trainers (jeugd)

Sinds de laatste aanscherping zijn wij als bestuur heel erg trots op hoe jullie je allemaal  aan de maatregels hebben gehouden, grote complimenten!

Wij hopen van harte dat jullie begrijpen dat we deze nieuwe maatregelen volgen om te zorgen dat de huidige zorgelijke situatie zo snel mogelijk weer onder controle komt.

Wij hebben daar het volste vertrouwen in, want het is tot nu toe zeker gebleken: SAMEN zijn we VVZWANENBURG.