Zwanenburg in Coronaperiode 2.. een lesje Voetbal

Eigenlijk zegt de titel van dit stukje al genoeg. Vandaag kreeg Zwanenburg voetballes.

Met een afwezige trainer i.v.m. de welbekende lichte klachten en een paar spelers met blessures op de bank was het vandaag eigenlijk maar één conclusie: “Uithuilen en opnieuw beginnen“

Voorafgaand aan de wedstrijd is er een minuut stilte ter ere van de vorige week overleden oud voorzitter dhr. Ger Feenstra. Maar het is geen wedstrijd geworden waar we met een goed gevoel aan terug gaan denken.

Ja, het had misschien nog anders kunnen gaan, als we in de 5e minuut de superkans hadden benut.

Uit een break na een belegering van ZSGOWMS vanaf minuut 1 kreeg  Joshua von Mauw een dot van een kans. Maar helaas ging de bal aan de verkeerde kant van de paal. Oorzaak ?

Was het nervositeit, spanning, nauwkeurigheid. Het antwoord zal niet meer gegeven worden, maar daarna was het voor de eerste helft eigenlijk over en uit voor Zwanenburg.

Eigenlijk maakte ZSGOWMS daarna in tijd van 20 minuten korte metten met Zwanenburg.

Uitgespeelde kansen en een verdediging die in de luren werd gelegd. Daarmee kan het eigenlijk afgedaan worden.

De tegenstander is feller, gewiekster, slimmer, accurater, scherper en ook een beetje stiekemer in het maken van kleine overtredingen, waardoor je de balans kwijt bent en gewoon in verbijstering achterblijft .

Kortom met de rust was het 0-5 en ging Zwanenburg met de staart tussen de benen de kleedkamer in.

Dan hoop je dat de tegenstander met zo’n voorsprong in de 2e helft een beetje gas terug gaat nemen en de uitslag nog een beetje redelijk blijft.

Gelukkig gebeurde dat en bleef de schade beperkt tot nog 1 doelpunt. Maar dat was eerlijk gezegd eigenlijk niet de verdienste van onze boys.

Dit was duidelijke de beste ploeg van de afdeling met spelers die eigenlijk niet op dit niveau thuishoren. Dus deze ploeg gaat met een beetje geluk in een rechte lijn richting periodetitels en kampioenschap. Ook de vraag  wanneer het eerste tegendoelpunt gaat vallen.

ZSGOWMS liet Zwanenburg in de 2e helft gewoon een beetje spelen en het gevoel geven dat er nog iets aan gevaar was te stichten, maar in de buurt van de 16 meter werd er een halt toegeroepen en kreeg de keeper eigenlijk alleen mar “rollertjes”.

Nee veel meer gaan we er niet van op papier zetten. Dit hebben gehad en duidelijk is dat deze ploeg  samen met onder andere Nieuw-West, Swift en Sp. Martinus en mogelijk nog een outsider het beeld gaat bepalen in deze afdeling.

Volgende week nieuwe kansen thuis tegen Ilpendam. Het is alleen de vraag of er gespeeld kan worden. Ook deze zondag zijn er weer wedstrijden afgelast i.v.m. de corona perikelen.

We wachten het af.

Man of the Match:

De punten gaan vandaag …….Dat was een leuke uitdaging bij de nabeschouwing. Uiteindelijk kwam de keuzecommissie tot de conclusie dat het deze keer alleen “zure uien” waren en er geen enkele “augurk” kon worden uitgedeeld. Dus ook dit verhaal is kort maar krachtig.

Geen nominaties.

. 1 (3 punten)              – ………………….

. 2 (2 punten)                    –  …………………..

. 3 (1 punt)                         –  …………………..