De vooruitblik voor 11 oktober…Ronde 4.. Een pittige opdracht

Vooruitblik

Het eerste supporterloze weekend had voor onze mannen geen echt onprettige gevolgen.

Een fijne overwinning en een plekje in de bovenste helft van de ranglijst.

Volgens een aantal spelers is het lekker als snel punten kunt veroveren. Dan groeit het zelfvertrouwen.

De andere uitsagen geven al een kleine indicatie van de mogelijkheden, al zijn de lage klasseringen van met name Spaarnwoude en Velserbroek niet juist.

Dat Beemster en Joga Fortius laag staan lijkt meer op zijn plaats. De gespeelde wedstrijden werden met behoorlijke cijfers verloren. Voor deze ploegen kan het dus wel eens een moeilijk seizoen worden.

De resterende wedstrijden tonen aan dat een plek in de middenmoot op het linkerrijtje waarschijnlijk mogelijk is voor VSV, Swift, RCH en Zwanenburg. Maar vooralsnog blijft nog afwachten. Dat ZSGOWMS een belangrijke rol in de top gaat spelen is wel “klip en klaar”

De wedstrijd van Nieuw-West was niet gespeeld, maar een reden is niet bekend. Mogelijk heeft dit iets te maken met Corona besmettingen.

De uitslagen van het programma van 4 oktober waren:

Joga Fortius – Alliance’22  1-5

Nieuw West – Purmerend  afg.

RCH – Ilpendam 2-1

Sp. Martinus – Swift 3-2

VSV – Beemster  6-0

VVH/Velserbroek – Zwanenburg 2-4

ZSGOWMS – Spaarnwoude 5-0

Voor 11 oktober is er weer een leuk programma. Komend weekend moet Spaarnwoude echt de eerste punten gaan veroveren en ook VVH/Velserbroek kan met een scherpe instelling en motivatie punten behalen bij Ilpendam.

Voor Sp. Martinus en VSV lijkt een overwinning niet meer dan logisch.

Aardige wedstrijden zijn de ontmoetingen tussen Alliance’22 en Nieuw-West en Swift tegen RCH. Vooral Nieuw-West heeft onze belangstelling. Gaan ze door met winnen, dan gaat deze ploeg ook hoge ogen gooien of is de schwung weg met het herfstweer?

Voor onze eigen mannen is ZSGOWMS de tegenstander. Een mooie uitdaging om te laten zien, waar we staan. We hopen dat iedereen voldoende fit is en blessurevrij en dan moet er iets te behalen zijn. Vooral de precisie zal belangrijk zijn. Elke kans moet raak zijn.

Laten we daar maar  vanuit gaan.

Helaas geen toeschouwers en dus moeten geïnteresseerden het zondagavond doen met het verslag.

Her programma is:

Alliance’22 – Nieuw-West 2

Beemster – Sp. Martinus 2

Ilpendam – VVH/Velserbroek 2

Purmerend – VSV 2

Spaarnwoude – Joga Fortius 1

Swift – RCH 1

Zwanenburg – ZSGOWMS 3

De wedstrijd begint om 14.00 uur en staat onder leiding van scheidsrechter Mehmet Billor.