Een onfortuinlijke seizoens ouverture !

Na een prettige en goede voorbereiding was het vandaag op 20 september na ongeveer een half jaar weer een zondag met . competitievoetbal. De seizoens ouverture voor Zwanenburg 1.

Een lastige wedstrijd tegen Nieuw West stond op het programma en daar dit een ploeg is die zomaar kan verrassen, is het geen makkelijke start.

Daar komt bij dat er nog het e.e.a moet worden verrekend naar aanleiding van de laatste competitiewedstrijd. Geen van de keepers die vorig jaar bij ons vlaggenschip de defensie leiding gaven en ook geen Nigel Ciebrant. Alle drie de spelers waren nog geschorst.

De wedstrijd begon rustig. Nieuw West begon goed en de combinaties liepen vloeiend. Zwanenburg kon daar in het begin weinig tegen doen. De mannen van het technisch duo van Boxel/Griffioen lieten zich steeds meer achteruit drukken en zo kwam de ploeg aardig tegen de eigen 16 meter te spelen.

Dat was niet helemaal de bedoeling. Ja de snelle mannen voorin loeren op de counter, maar dan moeten er wel mogelijkheden ontstaan.

Daar lijkt het niet direct op, maar na ongeveer een kwartier is er toch zo’n mogelijkheid en we weten dan ook nog het net te vinden. De blijdschap was echter van korte duur, want in de ogen van de scheidsrechter en de “plaatselijke grensrechter” was het buitenspel.

Weg voorsprong…….

Toch lukt het ons op het half uur dit kunstje opnieuw uit te halen.  Nu is het Kevin Verhoeve die op avontuur gaat en uiteindelijk met een prachtige voorzet Nick de Graaf weet te vinden.

Deze weet op “Cruyffiaanse wijze “te scoren.

En zo is het toch 0-1. Daarna blijft Zwanenburg een periode goed meedoen, maar de tegenstander is ons qua techniek en spelintelligentie echt de baas. Dat geeft geen goed gevoel.

Toch is het een tweetal ongelukkige momenten die Zwanenburg met een achterstand de rust laten ingaan. Eigenlijk dus onnodig, maar dat is ook voetbal.

Na de rust is er weer een Zwanenburg met een goede wil en dat resulteert binnen 2 minuten in de gelijkmaker van Jurrian te Hoonte. Een heerlijke actie weet hij zelf te verzilveren.

De 2-2 blijft dan een poos op het bord, maar je voelt dat het niet goed zal komen vandaag. Als dan ook nog een tweede zuiver doelpunt opnieuw niet de goedkeuring van de plaatselijke vlaggenzwaaier en de scheidsrechter kan krijgen is alle moed wel weg.

Nieuw West gaat steeds makkelijker spelen en de combinaties zijn om van te watertanden.

Dat resulteert uiteindelijk in een “Nieuw West Kwartiertje” waarin de ploeg even 3 x  het net weet te vinden en daarmee de wedstrijd in het slot gooit.

Over en uithuilen ….. en opnieuw beginnen.

Volgende week de eerste thuiswedstrijd en dan maar hopen op de eerste punten.

Man of the Match:

De mannen met punten zijn dit eerste weekend nog even aan het wennen. Vandaag nog geen 3 punter, maar één speler met 2 punten en 3 spelers met 1 punt.

. 1 (3 punten )                   –  …………………

. 2 (2 punten)                    –  Nick de Graaf

. 3 (1 punt)                         –  Jurrian te Hoonte, Roy von Mauw en Kevin Verhoeve

Score verloop   Nieuw West – Zwanenburg   5-2 (ruststand 2-1)