Positieve Corona-test in je team?

Wat te doen als trainer, coach en teammanager als een speler/speelster in je team positief test op COVID-19? Wij volgen dan het nationale protocol van de GGD.

Allereerste gaan we er van uit dat de bewuste speler/speelster of anders ouder/verzorger dit netjes en tijdig heeft gemeld bij jou. Vervolgens vragen we je de volgende acties te nemen:

• De bewuste speler/speelster gaat vanzelfsprekend in quarantaine
  • Je meldt dat er een positief getest teamlid is in je team app groep
  • Je meldt tevens via bestuur@vvzwanenburg.nl om welk team het gaat
  • Je vraagt aan alle spelers/speelsters in je team of er bij hen (de reeds bekende) klachten zijn
  • Zo ja, dan gaan deze spelers/speelsters ook uit voorzorg niet meer trainen en voetballen, en je raadt aan om een test te laten doen
  • Zo nee, dan kunnen deze spelers/speelsters blijven trainen en voetballen, maar dienen hun gezondheid extra goed in de gaten te houden

Het kan voorkomen dat de GGD op basis van bron-, en contactonderzoek contact opneemt met jou of spelers/speelsters in je team. Volg dan de opgedragen maatregelen. Mocht je als gevolg geen volwaardig team meer op de been kunnen krijgen voor de aankomende wedstrijd, neem dan contact op mettc@vvzwanenburg.nl. De TC zal dan contact opnemen met de KNVB zodat de gevolgen van de competitie (en beker) zullen worden besproken.

Als er directe gezinsleden van een speler/speelster uit je team positief worden getest geldt: safety first! Neem met elkaar de verantwoordelijkheid, en bij de geringste klachten blijft deze speler/speelster ook thuis totdat er via een test zekerheid is gegeven.

Let op, dit zal de rode lijn blijven dit seizoen, dus houd alsjeblieft elkaar in de gaten laat ons het tijdig weten via eerder genoemde email adressen.