Ons nieuwe hoofdveld en nog wat meer

Het hoofdveld heeft een nieuwe kunstgrasmat. Het zal voor menig speler even wennen worden. De nieuwe mat stuitert beduidend minder dan de oude en ook rolt de bal wat minder. Het speeltuig schuift er als het ware overheen, dus deze mat werkt in dat opzicht remmend. Strak en hard passen is het credo voor een ieder die op dit veld zijn kunsten gaat vertonen. Bij de nieuwe mat horen ook allerlei andere nieuwe dingen zoals doelen en netten, maar ook cornerpalen met een vlaggetje er op. Vrijdag 7 augustus trad de volledige onderhoudsploeg aan om die nieuwe doelen er op te zetten, de nieuwe meegeleverde netten er in vast te haken en ook de nieuwe cornerpalen met nieuwe vlaggetjes er op, ter juiste bestemming te deponeren. De uit vier personen bestaande onderhoudsploeg (1x 66+ en drie keer 70+) werd ondersteund door een zwaar gebruinde en nog soepele Lucille. De vier mannen wilden wel maar konden niet op tegen het vlechtwerk van deze dame. Het was even uitzoeken hoe of wat maar rond 10.30 uur stond het eerste doel, voorzien van alle daarbij behorende versieringen fier overeind. Ik beleefde een soort van déjà vu. Vooraf droomde ik er van dat we nieuwe netten kregen in onze clubkleuren. Zoals geel en wit bij Vitesse en rood en wit bij Ajax. Bij het uitpakken zag ik al ras geen wit maar een combinatie van rood en blauw. Wat een mooi gezicht. Ook de wimpels op de hoekvlaggen waren rood-blauw gekleurd. Oude tijden herleefden bedacht ik mij. Maar de hittegolf was al op volle toeren en dus liet de onderhoudsploeg het tweede doel even voor wat het was. Maandagochtend om 8.00 uur werd een poging gedaan de hitte voor te blijven. In mijn werkzame tijd vertrok ik menigmaal met mijn kleine vrachtauto zo rond 6 uur in de morgen naar België of Duitsland. Na zes jaar niet meer werken viel het mij zwaar om vroeg op te staan en tijdig acte de préséance te geven. Maar bij 24 graden én wederom met de hulp van Licille was de klus nu snel geklaard. Wij waren inmiddels gepokt en gemazeld. In nauwelijks drie kwartier was veld 1 speelklaar. Donderdag is de vuurdoop. Blijven de palen rechtop staan? Zijn de touwen die het net spannen afdoende? Hebben de spelers na één training op deze nieuwe mat meteen door hoe er mee om te gaan?  Hoe dan ook, werd dit mogelijk gemaakt door Rien Kruyt, Ger Singer, Richard Buijs en Lucille Polonius. Ik deed ook een kleine duit in het zakje.

Mocht u donderdag goesting hebben om weer eens een potje voetbal in Zwanenburg te bewonderen dan bent u van harte welkom. Ons 1e elftal speelt dan om 20.15 uur tegen RODA’23. Het is te hopen dat u dan wel de regels in acht neemt die ons nou eenmaal worden voorgeschreven. Hoewel ons toegangshek twee maal zo breed is als menige toegang tot een druk bezochte supermarkt, wordt een fikse wandeling uw deel als u tegenover de tribune wilt gaan staan kijken, in de rust een drankje wilt nemen en vervolgens uw vorige plek weer in wilt nemen. Menig speler kan hier dan conditioneel een puntje aan zuigen.

Hoe dan ook, veel kijkplezier onder auspiciën van de KNVB regels.

Arie Keuning

2 reacties