Jeugd voorzichtig weer voetballen?

Naar aanleiding van de aangekondigde maatregelen door de overheid tijdens de persconferentie van afgelopen dinsdag, zijn er weer voorzichtig wat mogelijkheden voor de jeugd om te voetballen. Het bestuur onderzoekt samen met de Technische Commissie momenteel de mogelijkheden om voorzichtig weer wat te voetballen.

Het is voor jeugd vanaf 29 april weer toegestaan om georganiseerd en beheersbaar te gaan sporten. Zo mogen kinderen tot en met 12 jaar van de overheid weer voetballen, waarbij ze niet per se de 1,5 meter afstand hoeven aan te houden. Voor jeugd van 13 tot en met 18 jaar is dit ook toegestaan mits zij wél op 1,5 meter afstand van elkaar blijven. Dit alles onder strikte voorwaarden.

Wanneer wij de deuren mogelijk kunnen heropenen voor de jeugd, is ook afhankelijk van de gemeente. Deze week heeft de KNVB contact met de VSG (Vereniging Sport en Gemeenten) en worden de verenigingen nader geïnformeerd. Zodra er meer informatie beschikbaar is over de mogelijkheden, zullen wij u daarover zo snel mogelijk inlichten.