Van de voorzitter – update rondom coronavirus

Oos Kesbeke

Het normale leven staat meer dan flink op z’n kop, mede door alle maatregelen die noodzakelijk zijn om het Coronavirus te bestrijden. De overheid treft allerlei maatregelen die ons als voetbalclub en u als lid enorm raken.

Het is verschrikkelijk om te zien welke gevolgen het virus heeft en welke impact het heeft op ons dagelijks leven. En we zijn er nog lang niet. Er worden nog steeds maatregelen getroffen. Op dit moment is het nog steeds niet duidelijk wat er zal gebeuren op het gebied van voetbal. Tot en met 6 april kan er in ieder geval niet worden gevoetbald en getraind en zijn clubactiviteiten niet toegestaan Wat er na 6 april gaat gebeuren is nog zeer onduidelijk.

Zodra er meer duidelijkheid komt vanuit de verantwoordelijke instanties, zullen wij u verder informeren over wat dat voor ons als club en voor u als lid betekent. Intussen zijn wij hard aan het werk om de schade zoveel mogelijk te beperken.

Deze crisis zal een flinke aderlating voor de club zijn. Er zijn totaal geen inkomsten echter de kosten lopen gewoon door. Wij zijn met alle clubs in de Haarlemmermeer hard bezig om van de gemeente financiële compensatie te krijgen.

Wij hebben helaas moeten constateren dat de afgelopen tijd er vele vernielingen op ons park hebben plaats gevonden en dat onze velden gebruikt worden als vuilnishoop en asbak. Dit zien we niet alleen nu maar het hele jaar door. En eigenlijk kunnen wij dit er nu echt niet bij hebben.

Graag wil ik u op het hart drukken dat het betreden van ons complex strikt verboden is. De politie en handhaving hebben opdracht gekregen van de gemeente om mensen die dit verbod negeren zwaar te bekeuren.

Dit zijn nou niet de leukste berichten van mij om aan jullie te schrijven. Voor nu kan ik alleen maar de wens en de hoop uitspreken dat u gezond blijft. En pas alsjeblieft heel goed op elkaar.

Oos