Zondag 2 was een hardloper

Vorige week viel het tweede, in een thuiswedstrijd, van het podium door een nederlaag tegen het op alle linies superieure Sporting ’70. Als ik het commentaar van de tegenstander zou moeten geloven was een vergelijking met Barcelona niet ver weg maar verloren de Utrechtenaren vandaag gewoon weer. Vandaag wederom een thuiswedstrijd voor het tweede dat gastheer was tegen Sporting Martinus uit Amstelveen, vroeger St. Martinus geheten. Aldaar werd met 3 – 1 verloren en ik was benieuwd of het tweede de klap van vorige week te boven kon komen.

Ik was dik op tijd en stond vanaf 10.55 klaar. Het duurde nog 12 minuten voordat alle acteurs naar buiten kwamen. Aan het weer kon het niet liggen. Ondanks dat deed de scheidsrechter de app controle, te laat, binnen de muren.

Zwanenburg zat er meteen na de aftrap bovenop. Een poging tot aanvalluuh leek verijdeld te worden maar nog vóór de middencirkel werd de bal door Zwanenburg onderschept en over rechts naar voren geplaatst. Mitch geloofde er in en produceerde rechts voor het doel een diagonale boogbal over de keeper. Het leder trof na 1 minuut spelen, binnen de goal, het net: 1 – 0. Na de tweede aftrap bleef het spel op één helft en in de 4e minuut kreeg Bas Tichelaar de bal en deed een doelpoging met een mooie kromme bal richting de tweede paal. De keeper kon er nog net bij. De corner werd door Mitch genomen en bij de tweede paal door Carl op zijn gekende wijze snoeihard binnen gekopt: 2 – 0. Wat een start, maar een oud gezegde ging even door mijn hoofd. Daarna dobberde het wat heen en weer tot in de 16e minuut Patrick een goede steekpass op Bas gaf die het daarna net niet af kon maken. In de 19e minuut wist Sporting Martinus voor het eerst gevaar te stichten maar verder resultaat bleef uit. Vlak daarna een mooie actie van Stijn, die de bal over zijn hoofd liet stuiten en vervolgens Patrick een geweldige kans bood. De uitgestoken voet van de keeper bracht evenwel redding. Daarna leek Martinus een beetje wakker geschoten te zijn en stak er een tandje bij. Het leverde optisch een overwicht op, met veel balbezit, maar er gebeurde aanvankelijk niets bijzonders. Het was Zwanenburg dat in de 35e minuut weer even van zich liet spreken. Een scherpe voorzet van Patrick werd echter door niemand op waarde geschat. Martinus stak over, kreeg een vrije trap en via de Zwanenburgse muur een corner. Bij de tweede paal stond een speler van hen vogelvrij en kon ongehinderd binnen koppen: 2 – 1. Het spel van Zwanenburg werd allengs slordiger. Ik zag vele verkeerde passes. Even een opleving in de 43e minuut waarbij Bas net over kopt. Ik hoopte dat de nipte voorsprong tot de rust behouden zou blijven tot in de laatste minuut vóór de pauze Carl vier meter vóór de 16 onderuit werd gelopen. Drie eerdere kansrijke vrije trappen van Mitch leverden niets op. Nu ging Milan er voor staan en die krulde de bal, laag over de grond, langs de graaiende vingers van de doelwachter: 3 – 1. Dat was even lekker zo op slag van rust.

Na de hervatting was het Martinus dat aandrong. Veel balbezit maar weinig effectiviteit. In de 58e minuut, na langdurig balbezit en veel rondspelen toch ineens een dot van een kans voor Martinus. De bal ging voor langs. Zwanenburg stak daarna over en kreeg weer een vrije trap net buiten de 16. Nu ketste de inzet van Milan af op de Martinus muur. Daarna leek Zwanenburg aanvallend uitgeblust. Martinus heerste, speelde de bal eindeloos rond, zocht naar een gaatje waardoor de dreiging op de aansluitingstreffer bleef. Maar die viel niet en zo kon het tweede weer drie punten op haar conto bijschrijven, waarmee het op 31 komt. Na de val van vorige week van plaats drie naar plaats zes, is nu de vijfde plek weer een feit. Na de snelle en felle start leek Zwanenburg een hardloper en in het vervolg een doodloper. Gelukkig bleef het laatste uit.

Volgende week naar het niet ver gelegen Uithoorn c.q. Legmeervogels 2. Dan zonder verslag omdat ik iets verder weg (Cyprus) ben.

Arie Keuning

1 reactie

• U hebt ongetwijfeld iets gemist, maar ja,indien 5 min.voor aanvang aankomt, is al het e.e.a.geschied. Gevraagd 15 min. voor aanvang even de ass.schr.bij mij te komen ,betr.afspraken.Echter alleen de ass. van Zw.was op tijd en Sp.M.moest ik maar opwachten.Ben toen maar even het veld op gelopen, of deze inderdaad nog de moeite nam te komen.En jawel na enige tijd aanwezig.Daarna de pascontrole,inderdaad binnen, gedaan. Vandaar dat alles , que tijd uit de hand liep.Dus kom eens echt op tijd, dan weet u misschien ook hoe het voor een wedstrijd verloopt. Ook heb ik eerdere stukken van u gelezen, maar commentaar op de arbiters is bij u nr. 1.