Een middagje met wind of winst ?

Vorige hadden we een voetbalvrije zondag door het weer en vandaag zou het er ook om kunnen spannen. De KNVB wilde nu niet opnieuw de verantwoordelijkheid nemen en liet het over aan de scheidsrechters van dienst. Voor 2 wedstrijden was het opnieuw een nee. Nicolaas Boys en opnieuw Sporting Leiden zagen hun wedstrijden weer uit het programma gaan.

Met name voor Sporting Leiden gaat het nu een druk voorjaar worden. Op dit moment heeft men al een weer 2 wedstrijden minder dan de meeste ploegen en dan komen er nog wel wat weekenden met onvoorspelbare weersverwachtingen. Het zou dus best mogelijk zijn dat Sporting Leiden pas met kerst klaar is met het programma van deze competitie.

De wedstrijden die wel door zijn gegaan kregen allemaal het voorspelde resultaat. Er is dus 100 % gehaald en dat met dit heerlijke weer.

Voor onze eigen mannen was het een moeilijke middag. Dat was niet door het goede spel van de tegenstander, maar had alles te maken met het weer. Opnieuw heel veel wind en daarbij nog een druilerig regentje wat het allemaal niet echt aantrekkelijk maakte.

Zwanenburg begon in een toch wel verrassende opstelling. Camiel Kesbeke en Nick de Graaf ontbraken door wintersportactiviteiten. Martijn Degeling had niet alles getraind en begon op de bank en ook Terry Bergisch begon op de bank. De laatste bankplek was een meevaller en dat hij in ieder een half uur kon spelen was een opsteker en voor de komende wedstrijden duidelijk een pluspunt. Verder  was Kevin Verhoeve afwezig door een enkelblessure, maar ook hier was de reactie positief en hoopt de hoofdrolspeler met een week of drie weer op het veld te staan.

Na  een mooi begin van onze pupil van de week: Massin El Masnouri, begon Zwanenburg zeer goed aan de wedstrijd en was het binnen een kwartier 2-0 door doelpunten van Niels Oostwouder en Zoey de Jong. Daarna werd het een stuk minder en lukte er steeds minder. Spelbreker was de wind en de regen en dat maakte het voetbal slordig en onvoorspelbaar.

Met een heerlijke voorsprong gingen we na  45 minuten de kantine opzoeken en was iedereen er van overtuigd dat je zo’n wedstrijd gewoon moest winnen. Niet alle ploegen hadden dat gevoel, want onder andere RKDES keek in Voorschoten tegen een achterstand aan. Zwanenburg weet nog heel goed wat dat kan betekenen en in gedachten zagen we de bus van Voorschoten al voor het eigen doel staan.

Na de rust kwam Zwanenburg terug in de wei met één wijziging. Zoey de Jong, de speler die voor rust het spel nog heel goed verdeelde, was kort voor rust tegen een knietje opgelopen.

Het resultaat, een flinke knikker op het been, en einde wedstrijd. Skitopper Martijn Degeling kwam hem vervangen. De scheidsrechter had kort na de rust een kleine dwaling. Een ingreep van onze sportiefste speler, Justin Schouten, bestrafte hij met een bal op de stip.

Daarmee kwam er een eind aan de droom van onze keeper. De bal werd goed ingeschoten en dus was de 0 van het bord.

Na deze tegengoal kreeg onze eigen ploeg weer even een opleving en binnen 5 minuten was het 4-1 door doelpunten van Joshua von Mauw en opnieuw Niels Oostwouder.

Daarna was het weer opnieuw debet aan het spel en waren de hoogtepunten met name de wissels. Zoals al eerder geschreven in dit stukje, mocht Terry Bergisch zijn rentree maken.

Een paar minuten voor hem, was ook Rick van Veen al in het veld gekomen. Voor de winterstop had onze spits aangegeven om voortaan op zaterdag te willen spelen, maar door een gebrek aan voorhoedespelers, was er toch weer een beroep gedaan op hem. Hij speelde een kleine 30 minuten zeer verdienstelijk en dan ga je toch de vraag stellen of het niet een te vroege beslissing is geweest.

Uiteindelijk was het slotakkoord voor onze aanvoerder. De scheidsrechter wilde de makkelijke gegeven strafschop van Aalsmeer goedmaken. Een vreemde buiteling van Niels Oostwouder beloonde onze scheidsrechter ook met een strafschop. Dat cadeautje wist Jordy Vierbergen wel te waarderen en dus schoot hij de bal feilloos in het net en was de 5-1 een feit.

Daar is het hele verhaal wel mee klaar. Een heerlijke winst, 5 doelpunten en natuurlijk 3 punten.

Volgende week een vrij wekend en daarna inhalen tegen VVH/Velserbroek. Dat is het programma van 9 februari.

De wedstrijden 16  februari

Bloemendaal – WVC 1-0

De Kennemers – VVH/Velserbroek 5-1

Nicolaas Boys – VSV afg.

Van Nispen – Alliance’22  2-3

Sp. Leiden – Spaarnwoude afg.

Voorschoten’97 – RKDES  1-3

Zwanenburg – Aalsmeer 5-1

Man of the Match:

De mannen met punten zijn dit weekend de doelpuntenmakers en de man van de regie in de eerste helft.

. 1 (3 punten )                   –  Joshua von Mauw en Niels Oostwouder

. 2 (2 punten)                    –  Zoey de Jong

. 3 (1 punt)                         –  Jordy Vierbergen

Score verloop    5-1  (ruststand 2-0)

06e min 1-0 Niels Oostwouder

15e min 2-0 Zoey de Jong

Rust

47e min 2-1 Aalsmeer – Alexander Goes (penalty)

50e min 3-1 Joshua von Mauw

53e min 4-1 Niels Oostwouder

73e min 5-1 Jordy Vierbergen (penalty)

René Jonker(21), Robin Poelsma (2)  Justin Schouten (3)  Nigel Ciebrant (4)(70e min Terry Bergisch 16), Jurrian te Hoonte (5)(65e min Rick van Veen 15) – Rody Bottelier(6) ,Jordy Vierbergen (10) , Zoey de Jong (8) (46e min Martijn Degeling 14)  – Joshua von Mauw (7) Niels Oostwouder (9) Melle de Graaf(11)

Res:  Max  Brugman (1), Jack Buijs (1),Martijn Degeling(14), Rick van Veen (15),Terry Bergisch (16).

Pupil van de week Massin El Masnouri met Robin Poelsma (L) en Rody Bottelier (R)