De Vooruitblik voor 2 februari…………………een pittig potje

Vooruitblik

De eerste volledige speelronde na de winterstop was een aflevering uit de Surprise Show.

De overwinningen van Bloemendaal, Alliance, RKDES en ons eigen vlaggenschip waren min of meer vooraf al duidelijk. Maar hierbij vallen wel de ruime overwinningen op van de Bloemendalers en de ploeg uit Kudelstaart. Men is daar heel goed uit de winterslaap gekomen en Bloemendaal zou in deze vorm wel eens een hele lastige concurrent kunnen worden voor De Kennemers. Deze ploeg had voor de winterstop even een mindere periode en we hadden verwacht dat ze eenvoudig van VSV zouden winnen. Het tegendeel is echter waar en er zit mogelijk wat zand in de motor. Natuurlijk zijn we ook tevreden over het resultaat van Zwanenburg. 5-0 is een mooie uitslag, maar je wil altijd meer. Het blijft echter lastig als een tegenstander het vizier vooral op verdedigen en in de weg lopen heeft afgesteld, zoals Sporting Leiden deed.

Als we dan de uitslagen verder bekijken vallen met name de overwinningen van Voorschoten en WVC op. Tegen respectievelijk Spaarnwoude en VVH/Velserbroek werd afgetekend gewonnen.  Deze twee ploegen staan er niet echt om bekend dat ze uitwedstrijden winnend afsluiten en als dan ploegen verslagen worden die het eigenlijk een stuk beter doen, dan is dat  een verrassing. Eerder vroeg ik mij al af of men een blik nieuwe spelers uit de hoge hoed had getoverd. Dat zullen we de komende weken zien ?

Daarmee sluiten we dit deel af…………

Alle uitslagen van zondag 26 januari:

FC Aalsmeer – Bloemendaal 1-8

VSV – De Kennemers  0-1

Alliance’22 – Nicolaas Boys 2-1

RKDES – Van Nispen 5-1

Spaarnwoude – Voorschoten’97 1-4

VVH/Velserbroek – WVC 1-3

Zwanenburg – Sporting Leiden 5-0

Voor het komend weekend staat er weer een mooi programma op de kalender.

Enig smetje zou kunnen zijn, dat er weer afgelastingen zijn bij Sporting Leiden en WVC.

Echt gras en dus met alle nattigheid best een risico.

De wedstrijden die zeker door zullen gaan beloven echter wel het nodige vuurwerk.

Bloemendaal – Alliance’22 is een echte burenclash  en ook onze eigen wedstrijd tegen en bij De Kennemers heeft duidelijk het predicaat “topper” Deze ontmoeting tussen de nummer 2 en 4 moet een leuk duel worden. De thuiswedstrijd tegen deze ploeg ging ongelukkig verloren en als de vorm dip in Beverwijk nog niet weggewerkt is, kunnen we met een goed gevoel de wedstrijd ingaan. Een wedstrijd waarin met name de sterkhouders van Zwanenburg zich kunnen laten zien. Verder zullen beide ploegen willen voetballen, dus moet er ruimte komen.

De andere ontmoetingen moeten eigenlijk geen echte surprises opleveren. Winst van Spaarnwoude, VSV, VVH/Velserbroek en RKDES ligt in de lijn der verwachtingen.  En gezien de vorm van beide ploegen zal ook Voorschoten wel met een overwinning van het veld gaan.

Het  volledige programma voor 2 februari.

Bloemendaal – Alliance’22 – 1

De Kennemers – Zwanenburg – 3

Nicolaas Boys – Spaarnwoude – 2

Van Nispen – VSV – 2

Sporting Leiden – VVH/Velserbroek – 2

Voorschoten’97 – Aalsmeer – 1

WVC – RKDES – 2

Onze wedstrijd begint om 14.00 uur en de scheidsrechter is dhr. RJ de Bruijn  en de locatie is: Sportpark Adrichem, Adrichemlaan 3 , 1947 KX Beverwijk.

Tot ziens

Ook de tegenstander heeft een vooruitblik!!!!

Kennemers 1 (zon) – vv Zwanenburg 1 (zon)

zondag 2 februari 2020, 14:00 uur

De uitwedstrijd tegen V.V. Zwanenburg (fusie tussen NAS en Halfweg) werd een 2-3 zege voor ons 1e. Na 3 zeges op rij is Zwanenburg opgeklommen naar de 4e plaats, hier is dus sprake van een zeer belangrijke wedstrijd tussen de nr. 2 en nr.4 van de ranglijst. Na de twee nederlagen tegen Bloemendaal en Spaarnwoude volgde een herstel voor ons 1e team met een verdiende 0-1 zege bij VSV. Wij zullen moeten winnen om bij te blijven bij koploper Bloemendaal die aantreden tegen Alliance’22. Hopend dat de blessures genezen zijn en we met een fit team aan kunnen treden.