Eenrichtingsverkeer voor Zwanenburg

De titel boven dit stuk zegt waarschijnlijk al genoeg. Zwanenburg had het deze middag erg makkelijk en het was meer de vraag wanneer we een gat zouden vinden in de verdedigingsmuur van Sporting Leiden en vervolgens …..hoeveel gaten we wisten te vinden.

Vooraf was er enige terughoudendheid, omdat er vorige week nogal wat blessuregevallen waren te noteren. Daar bleek uiteindelijk weinig van over. Alleen Terry Bergisch ontbreekt nog steeds, maar heeft helemaal nog niet gespeeld vanaf DWS op 11 januari.

Verder was de ploeg dus helemaal compleet.

Pupil van de week Zev Grasman opende op deze waterkoude januarimiddag het doelpuntenbal.

Daarna was het de beurt aan Zwanenburg boys onder leiding van aanvoerder Jordy Vierbergen. In de opstelling een kleine verrassing, daar Justin Schouten als een vooruitgeschoven laatste man voor zijn verdediging mocht spelen en Robin Poelsma op de bank moest blijven.

Vanaf het allereerste begin was het dus eenrichtingsverkeer en was het wachten op de eerste treffer. Die viel na 11 minuten en werd gemaakt door Onze spits, Niels Oostwouder.

Daarna was het in deze eentonige wedstrijd wachten op nummer 2. Dit doelpunt viel precies 10 minuten later en werd gemaakt door Jordy Vierbergen. De assist was hierbij wonderschoon van achteruit, van de voet van Justin Schouten. Daarna duurde het weer een minuut of 10 voordat Jordy Vierbergen de derde goal wist te maken. Tussendoor en ook daarna was de keeper van Sporting Leiden diverse keer de sta in de weg of lag hij juist in de baan van het schot. Al met al had deze keeper een verdienstelijke middag en was hij “een prachtige roos in een boeket met wat mindere veldbloemen”

Na de 3-0 werd het al een beetje “Gallery Play” en riepen een paar supporters al……10, 10.

Dat was dus iets te voorbarig, want dan moet je wel vol gas en met veel motivatie en baltempo de wedstrijd uitspelen en de tegenstander “het snot voor de neus” spelen.

Dat gebeurde niet en bij rust was het 3-0 en na de rust werd het er niet beter op en moest de ploeg echt nauwkeurig zijn in het laatste kwart van de wedstrijd om de 4-0  en 5-0 op het bord te krijgen.

Eerst was het in de 74e min Nick de Graaf die de 4-0 maakt en 2 minuten later sloot Joshua von Mauw het doelpuntenfestijn af met de 5-0 en werd het zeker geen 10-0.

Na de rust kwamen er snel 3 wissels in het veld en eigenlijk allemaal uit voorzorg.

Volgende week moeten we naar De Kennemers en dat gaat waarschijnlijk een lastige middag worden. Daarom werd Nigel Ciebrant gewisseld vanwege een bijna schorsing. Als hij nog 1x tegen geel oploopt, volgt een schorsing. En gezien het gevaar en de kracht van de spits van De Kennemers kunnen we onze rots in de defensie volgende week niet missen en dus mocht hij gaan rusten. Ook Kevin Verhoeve had wat pijntjes en bleef in de kleedkamer achter en kort na het startsignaal van de 2e helft voelde Rody Bottelier zich ook niet helemaal lekker. Hij had in de eerste helft een botsing met een tegenstander gehad en het voelde in het hoofd niet goed. Dus wissel. Alle drie de invallers: Robin Poelsma, Nick de Graaf en Zoey de Jong, speelden verdienstelijk en dus was het voor de meesten een prettige zondag. Misschien was de keeper de minst gelukkige, al bleef de 0 voor hem op het bord en hoefde hij geen enkele maal naar het net.

De Nababbel

Naast de eigen zege, waren er verliespartijen voor onze directe concurrenten. Hierdoor staat Zwanenburg nu in de stand op plek 4 en dat is  een fijn gevoel. Ook enkele wonderbaarlijke verrassingen in de gevarenzone. Zowel Voorschoten als WVC wist te winnen van sterkere tegenstanders. Er werd langs de lijn terecht een vraag gesteld of men bij beide teams plotseling een blik nieuwe spelers van de transfermarkt had gehaald. Wij gaan het allemaal zien, maar voor nu is er goed mee  te leven. Tot volgende week.

De wedstrijden 26 januari

FC Aalsmeer – Bloemendaal 1-8

VSV – De Kennemers  0-1

Alliance’22 – Nicolaas Boys 2-1

RKDES – Van Nispen 5-1

Spaarnwoude – Voorschoten’97 1-4

VVH/Velserbroek – WVC 1-3

Zwanenburg – Sporting Leiden 5-0

Man of the Match:

Vandaag is onze man of the match onze middenvelder Martijn Degeling. Hij speelde een dijk van een wedstrijd en was veel bij het spel betrokken. Op plek 2 deze keer weer de opkomende man op links, Jurrian te Hoonte. Hij kon zich weer uitleven en ondanks het feit dat niet alles lukte, speelde hij verdienstelijk. Dit laatste is ook van toepassing op Justin Schouten en daarom ook voor hem punten. En daarnaast dus een eervolle vermelding voor de keeper van de tegenpartij. Als hij niet zo vaak in de weg had gestaan, was de wens wel werkelijkheid geworden. Dan was de 10-0 er wel gekomen.

. 1 (3 punten )                   –  Martijn Degeling

. 2 (2 punten)                    –  Jurrian te Hoonte

. 3 (1 punt)                         –  Justin Schouten

Buiten mededinging:  Speler met Geluk : keeper van Sporting Leiden

Score verloop    Zwanenburg – Sporting  Leiden5 -0 (ruststand 3-0)

11e min 1-0 Niels Oostwouder

21e min 2-0 Jordy Verbergen

32e min 3-0 Jordy Vierbergen

Rust

74e min 4-0 Nick de Graaf

76e min 5-0 Joshua von Mauw

René Jonker(21), Camiel Kesbeke (2) Justin Schouten (3)  Nigel Ciebrant (4), (46e min Robin Poelsma 17) Jurrian te Hoonte (5)) – Rody Bottelier(6)(49e min Zoey de Jong 15)  ,Jordy Vierbergen (10) , Martijn Degeling(8)  – Joshua von Mauw (7) Niels Oostwouder (9)  Kevin  Verhoeve (11)(46e min  Nick de Graaf 14)

Res:  Max  Brugman (1), Jack Buijs (13)  Robin Poelsma (17),Nick de Graaf (14), Zoey de Jong (15).

Pupil van de week Zev Grasman met Man of the Match, Martijn Degeling (L)

en de andere uitblinker Justin Schouten ( R )