De vooruitblik voor 8 december….een taaie klus !

Vooruitblik

Afgelopen zondag werd het dus toch een beetje moeilijker dan verwacht en konden we na een spannende wedstrijd toch nog een puntje meenemen uit Velserbroek.

Zelf was de voorspeller beter in vorm, want er werd een 100% score gerealiseerd. Had ik nu maar meegedaan met een toto of iets dergelijks……had ik gelijk de hoofdprijs gewonnen en was vertrokken naar een warm land. Voordeel 2 was dan dat u gelijk van mij af bent en de analist zijn “scherpe pen” aan de wilgen hangt.

De uitslagen gaven dus geen of nauwelijks verrassingen. Er waren dus geen voordelen voor Zwanenburg. VSV kan ons voorbij gaan bij winst in hun 2e inhaalwedstrijd en alleen Alliance’22 liet de punten in Kudelstaart.

De uitslagen van zondag 1  december:

De Kennemers – Voorschoten’97 5-0

Nicolaas Boys – Sp. Leiden 2-1

Van Nispen – Bloemendaal  1-7

RKDES – Alliance’22 5-2

VSV – Zwanenburg 2-2

VVH/Velserbroek – Aalsmeer 4-1

WVC – Spaarnwoude 1-2

Komende zondag staat er een echte topper op het programma. Nee dat is niet de wedstrijd van Zwanenburg. Deze wedstrijd kan lastig worden. Van Nispen heeft vorige week een stevig pak slaag gekregen van Bloemendaal. Dat zou kunnen betekenen dat ze iets gaan proberen met een “bus voor de eigen goal” of extra hout mee om het doel dicht te spijkeren. Laten we maar niet te kritisch zijn en er van uitgaan dat de mannen van aanvoerder Jordy Vierbergen er een doelpuntrijke wedstrijd van maken. En als de aanvoerder dan zijn goede vorm mag omzetten in een heerlijke hoeveelheid doelpunten of Niels Oostwouder een paar poeiers of listige kopballetjes kan geven, is de winst binnen.

Nee de echte topper is de wedstrijd tussen Bloemendaal en De Kennemers. Gaat opponent Bloemendaal de koploper de eerste punten laten verspelen of blijft de ploeg uit Beverwijk oppermachtig en gaan ze met een 100 % score de winterstop in ?

Ook bij de andere wedstrijden zitten nog leuke ontmoetingen. Wat dacht u van Spaarnwoude – RKDES of Sporting Leiden – WVC. Kortom er is weer wat te genieten in deze speelronde.

De wedstrijden 8  december:

Aalsmeer – VSV -2

Alliance’22 – Voorschoten’97 -1

Bloemendaal – De Kennemers -3

Spaarnwoude – RKDES -2

Sp. Leiden – WVC -3

VVH/Velserbroek – Nicolaas Boys -1

Zwanenburg – Van Nispen -1

We verwachten iedereen echter gewoon aanstaande zondag  8  december om 14.00 uur op ons eigen veld aan de Populierenlaan.  De laatste thuiswedstrijd voor de winterstop tegen Van Nispen  staat dan op het programma en  voordat we ons verstoppen achter de kerstboom is er nog  1x een lekker potje voetbal.

De pupil van de week is: Tim Cloos

De scheidsrechter is dhr. G Jaggan

Zwanenburg 2 speelt zondag uit tegen Abcoude 2 om 11.30 uur.

Veel plezier !

Vorige week ging de wedstrijd tegen DCG 2 op eigen veld helaas verloren, maar we rekenen voor dit weekend weer op winst.