Zondag 2 met een nieuwe ronde en ……

Het duurt nog een stief maandje alvorens ik weer live verslag kan doen van de verrichtingen van het tweede. Gelukkig houdt collega Evert Jonker in zijn verhalen over het eerste elftal iedereen op de hoogte van de verrichtingen van het 2e. Vooralsnog gaat het met de prestaties niet verkeerd.
Onder het motto Nieuwe ronde, nieuwe kansen deelde de bond het tweede voor de competitie 2019 – 2020 in een andere 1e klasse in. Na de aardrijkskundeles van vorig seizoen “leer Noord – Holland beter kennen” doen we nu Amsterdam, regio Utrecht en een tipje Zuid – Holland aan. Overhoring is aan het eind van het seizoen. De enig overgebleven bekende van vorig seizoen in de competitie is Hillegom 2 waarvan gisteren in de bollenstreek knap werd gewonnen.
Een andere bekende kwam het tweede aan het begin van dit seizoen tegen in de beker. Het speelde voor de vierde keer in iets meer dan een jaar tijd tegen De Westfriezen. Eerder was het voor promotie (op het complex van Always Forward in Hoorn) en afgelopen seizoen voor de competitie. In die bekerronde waren ook SDZ 2 en Always Forward 2 tegenstanders. Twee maal werd verloren en in Hoorn (bekend terrein dus) won het tweede met 6 – 0. Alleen SDZ wist 3 x te winnen. De anderen maakten elkaar af en eindigden alle drie met 3 punten. Zwanenburg 2 werd op doelsaldo tweede. Normaal ben je dan gezien maar op 24 oktober speelde het tweede thuis een lichtwedstrijd voor de beker tegen Schoten 2. Dat werd een “WhiteWash”. Schoten (3e klasse) werd met 7 – 0 verslagen. Op naar de volgende ronde waarschijnlijk ergens in november.
De competitie begon goed met een thuiszege (2 – 1)op het sterk geachte Pancratius 2. Na de eerste speelronde bezat het tweede dus al 3 punten. Daar deed het vorig seizoen 5 wedstrijden (3 x gelijk) over. Daarna werd in Amstelveen van Sporting Martinus 2 verloren en in de derde wedstrijd, weer uit, werd bij Hooglanderveen 2 (de huidige koploper met 16 uit 7) een forse nederlaag geleden. Het tweede herpakte zich en wist thuis met 3 – 2 nipt van VVIJ 2 te winnen. Op bezoek bij Sporting ’70 werd na een 3 – 3 gelijkspel het eerste puntje in een uitwedstrijd gepakt. Tot dan toe werd thuis alleen maar gewonnen en dat gebeurde ook in de 6e speelronde tegen Kampong 2 dat met 2 – 1 werd verslagen en op zoek mocht naar hun sticks. Gisteren dan de eerste uit overwinning (0 – 2) in en tegen Hillegom 2 waarvan vorig seizoen ter plaatse nog met 4 – 1 werd verloren. Met 13 uit 7 staat het tweede daarmee op een keurige 2e plaats gevolgd door Pancratius 2 met 12 uit 7. De nieuwe ronde bood tot nu toe nieuwe kansen en een zeer verdienstelijk resultaat.

Arie Keuning