De Vooruitblik voor 29 september…..een herkansing ?

Vooruitblik

De eerste competitieronde ligt achter ons en helaas was er voor de ploeg van Zwanenburg geen winst. Tegenstander “De Kennemers” was een “maatje te groot” en iets doeltreffender.

Natuurlijk was  een gelijkspel een betere uitslag en dat was mogelijk geweest.

Als de scheidsrechter bij de 1-2 wel naar onze grensrechter was gelopen en de goal had afgekeurd of wanneer we in de 1e helft één van de levensgrote kansen hadden benut.

Maar daar kunnen we lang over treuren, het zal geen verschil meer opleveren. Er staat een vervelende 0 achter de uitslag van deze wedstrijd. Mogelijk gaat De Kennemers voor de bovenste plaatsen en dan geeft dat nog een beetje genoegdoening.

Ook bij de andere wedstrijden zaten een paar verrassingen. De nederlaag van Bloemendaal was opvallend en ook de grote winst van VVH/ Velserbroek.  Verder wonnen RKDES en Spaarnwoude ruim, maar of dat komt door de eigen kwaliteit of de zwakte van de opponent is nog een vraagteken.

De uitslagen van zondag 22 september

Alliance’22 – Bloemendaal  3 – 0

RKDES – Voorschoten’97 5 – 2

Spaarnwoude – Nicolaas Boys 4 – 1

VSV – Van Nispen 1 – 1

VVH/Velserbroek – Sporting Leiden 5 – 0

Zwanenburg – De Kennemers 2 – 3

Voor de komende zondag dus deel 2. Naar aanleiding van de eerste uitslagen heb ik maar weer eens in de “glazen bol” gekeken en een voorspelling gedaan. Natuurlijk gaan we nu zien wat de waarde is geweest van de uitslag van de eerste wedstrijd. Het blijft dus nog even gissen of afwachten.

Uiteraard gaan we als Zwanenburg supporter voor een winst bij tegenstander WVC.

Afgelopen dinsdag heeft Zwanenburg nog geoefend tegen het sterke SDZ uit Amsterdam.

Dat winst niet direct tot de mogelijkheden behoorde was een beetje te verwachten, maar het systeem in de tweede helft gaf aanknopingspunten en zeker verwachtingen.

Programma 29 september :

Bloemendaal – VVH/Velserbroek 3

De Kennemers – RKDES 1

Nicolaas Boys – FC Aalsmeer 2

Van Nispen – Spaarnwoude 3

Sp. Leiden – Alliance’22 2

Voorschoten’97 – VSV 3

WVC – Zwanenburg 2

Zondag 29 september om 14.00 uur  is de uitwedstrijd tegen WVC in Roelofarendsveen.

De wedstrijd wordt gespeeld op : Sportpark Alkemade Oost, Sportpad 11-21, 2371 PP in Roelofarendsveen en De scheidsrechter voor die dag is: J. van Slooten.

Tot zondag in Roelofarendsveen.