De vooruitblik voor 22 september………………………………. De start en een korte terugblik.

Vooruitblik

Na een geslaagde oefenperiode staat komend weekend de eerste competitieronde op de agenda.

Zwanenburg is dit jaar ingedeeld in de 3e klasse A en komt een aantal nieuwe ploegen tegen, maar ook oude bekenden. Deze poule is gevormd met ploegen uit de regio Zuid Holland en Noord Holland en wat er tussen ligt met  teams uit de omgeving Aalsmeer. Wat de mogelijkheden zijn en of we kans hebben op een positie in de top of tot de zwakkere teams behoren. Dat is nog niet te zeggen.

De supporters van Zwanenburg hopen natuurlijk op een goed seizoen en minder zorgen. Het vorige seizoen bleef het lang spannend en kon de ploeg pas in de nacompetitie de degradatie ontlopen. We gaan het zien en wensen team begeleiding veel succes.

Het programma voor zondag  22 september :

FC Aalsmeer – WVC

Alliance’22 – Bloemendaal

RKDES – Voorschoten’97

Spaarnwoude – Nicolaas Boys

VSV – Van Nispen

VVH/Velserbroek – Sporting Leiden

Zwanenburg – De Kennemers

Bij dit eerste item in het nieuwe seizoen ook nog een korte terugblik op het seizoen 2018-2019.

In totaal heeft de ploeg met de wedstrijd in de nacompetitie en de wedstrijden tegen Real Sranang 33 x gescoord en nog een eigen doelpunt. Het aantal tegendoelpunten was 45.

De topscorers top 3 was:  Jordy Vierbergen met 10 doelpunten, Nick de Graaf met 7 doelpunten en Joshua von Mauw met 5 doelpunten. Ook nu zijn de wedstrijden tegen Real Sranang en de nacompetitie meegeteld.

In een jaar met degradatiezorgen is het vaak moeilijk om tot goed voetbal te komen en is het met name voor de aanvallers niet makkelijk om in aanmerking te komen voor de punten in het klassement van de man of the match of speler van het jaar. Dat blijkt ook uit de uiteindelijke eindstand. Bovenin het lijstje zijn middenvelders en verdedigers te vinden, maar de gouden schoen is in het seizoen 2018 – 2019 voor de sluitpost. Keeper René Jonker is na een goed seizoen en een spannende strijd de winnaar  van de Gouden Schoen 2018-2019.

Was er in het seizoen  2017-2018 geen Talent van het Jaar. Het afgelopen seizoen waren er meerdere kandidaten. De titel van meest waardevolle jonge speler en dus Talent van het jaar gaat voor het seizoen 2018-2019 naar Jurrian te Hoonte. De prijzen voor deze spelers worden ter beschikking gesteld door Kesbeke Tafelzuren en de Noord Hollandse vereniging  van analisten afdeling Zwanenburg.

In het nieuwe seizoen zal er opnieuw gestreden worden om deze titels en met de huidige selectie zal er op beide fronten wel weer rivaliteit zijn om de prijs te veroveren.

Nog even terug naar de eerste wedstrijd

Zondag 22 september om 14.00 uur gaat het dus echt beginnen en mag de equipe van het trainers duo van Boxel/Griffioen het laten zien op eigen veld tegen De Kennemers uit Beverwijk/Heemskerk. De ploeg heeft vele jaren op een hoger niveau geacteerd en gaat het nu in de 3e klasse proberen. Iedereen is  welkom op ons complex aan de Populierenlaan. De pupil van de week is Jairo Verbruggen en hij mag die dag de wedstrijd in gang zetten.

De scheidsrechter voor die dag is Carli van Booma.

Wij rekenen op U.