De KNVB Beker deel 2

Zaterdag 7 september was het deel 2 in de poules van de KNVB beker. Zwanenburg 1 mocht op eigen veld aantreden tegen het volstrekt onbekende OSC uit Amsterdam. Zwanenburg 2 kwam ook op eigen veld uit tegen het sterke West Friezen 2.

Beide wedstrijden op de zaterdagavond en dan krijg je een beetje een zomeravond idee. Bij Zwanenburg 1 kwam die gedachte redelijk uit. De tegenstander kwam mysterieus en bijzonder over. Achterop de shirts stond: FC Sovjet United en je kon er ook echt niets van verstaan. De ploeg trad aan met 11 spelers, maar een begeleidingsstaf was er niet en vreemd was het allemaal wel. Ook het veldspel van de tegenstander was van het niveau ” we doen maar wat”. Toch raakte Zwanenburg daar redelijk van in de war. In plaats van snel veldspel en een hoge balcirculatie was er al snel sprake van enige verwarring en onduidelijkheid. Wat moet je met zo’n tegenstander. Je krijgt niet echt tegenstand en door een gebrek aan organisatie loopt de tegenstander overal en met name met een heleboel spelers voor de eigen keeper. Dus kun je er van spreken , dat de bus geparkeerd was voor het eigen doel.

Uiteindelijk wist Zwanenburg er nog drie keer echt doorheen te komen en werd de uitslag dus 3-0. De doelpunten kwamen nu allemaal in het boekje van Jordy Vierbergen. Opnieuw dus een zege en nog geen wedstrijd verloren. Maar van het spel worden we nog niet echt heel blij. Natuurlijk zitten we nog steeds in de voorbereidingsperiode en zal er nog steeds gezocht worden naar de ideale combinatie. Toch komt de start van de competitie wel in zicht. Er volgen nog twee wedstrijden en dan beginnen we echte aan het seizoen.

Met name volgende week zondag is er sprake van een echte test. Dan spelen we thuis tegen ZSGO/WMS. Deze ploeg komt ook uit in de 3e klasse en dus kunnen we dan zien of de mannen er klaar voor zijn. Vorig jaar zat de ploeg in onze afdeling, maar nu spelen zij in de Amsterdamse groep. Beide ploegen hebben nu 2 wedstrijden gewonnen en daar de nummer 1 alleen doorgaat naar de volgende ronde, is het dus echt een wedstrijd waar het om gaat.

Ook Zwanenburg 2 kwam dus in het veld. Daar was van het zomeravondgevoel iets minder sprake. De tegenstander was van een ander kaliber en het tweede moest “stevig aan de bak”. Na een goed begin en een voorsprong bij 1-0 en 2-1, moest de ploeg toch aan het eind toch de meerdere erkennen en ging West Friezen er vandoor met een 2-4 overwinning. Dat was natuurlijk een flinke tegenvaller. Natuurlijk is deze poule niet gemakkelijk met tegenstanders als SDZ 2 en West Friezen 2, maar je hoopt altijd op andere uitslagen. Nu staan er twee nederlagen op het bord en met de wedstrijd van komende zondag, kunnen we er wel van uitgaan dat het tweede niet zal doorgaan naar de volgende ronde.

Komende week zijn er de volgende wedstrijden:

Zwanenburg 1: dinsdag 10 september DEM za 1 – Zwanenburg 1 om 20.00 uur voor de Mid West Cup.

zondag 15 september Zwanenburg 1 – ZSGO/WMS om 14.00 uur voor de KNVB beker

Zwanenburg 2: zondag 15 september Always Forward 2 – Zwanenburg 2 om 11.30 voor de KNVB beker