De Vooruitblik voor 10 juni…..de nacompetitie.

Vooruitblik

De uitslagen van het laatste weekend waren helaas niet in ons voordeel, of helemaal niet om nog een kans te maken. Daardoor mag Zwanenburg nu nog enkele wedstrijden in de nacompetitie uitkomen om te zorgen dat het verblijf in de 3e klasse gecontinueerd kan worden. Als we uitgaan van continuatie van het verblijf in deze klasse, moet er twee keer worden gewonnen. Eerst moet komende maandag (2e Pinksterdag) de eerste horde met DWSV worden genomen en daarna volgt dan een wedstrijd tegen de winnaar van het duel De Rijp – Fortius. Dit wordt dan waarschijnlijk een uitwedstrijd, maar kan ook een wedstrijd op neutraal terrein worden.

Dat laatste kan ik niet helemaal terugvinden en na de eerste wedstrijden van afgelopen zondag zijn er voor de winnaars ook al wedstrijden op neutraal terrein. Dat is dus even afwachten. De eindstand van de 3e klasse C is ook te vinden op deze pagina en die laat zien dat na kampioen HBC nog 3 ploegen mogen strijden voor promotie. Dat zijn DCG, IVV en ZSGO/WMS. DCG en IVV hebben afgelopen zondag allebei hun wedstrijd gewonnen en mogen nu nog een keer tegen elkaar in het veld komen om te bepalen wie ook gaat promoveren. ZSGO/WMS is afgelopen zondag al uitgeschakeld en is volgend jaar nog derde klasser.  Onderin is Real Sranang door het vroegtijdig stoppen met wedstrijden in de competitie, rechtstreeks gedegradeerd.   Wij mogen dus met De Meer samen gaan proberen het 3e klasserschap in veilige haven te brengen.

De uitslagen van zondag 26 mei:

Alliace’22 – VVH/Velserbroek 0-0

SV Diemen – Bloemendaal 1-5

HBC – Ouderkerk 6-3

IVV – Zwanenburg 8-0

SV De Meer – VSV 1-2

Real Sranang – DCG n.v.t.

Sp. Martinus – ZSGO/WMS 2-4

De eindstand in de 3e klasse C is:

HBC                          24 – 57                          Bloemendaal              24 – 25

DCG                          24 – 53                          VSV                              24 – 24

IVV                            24 – 48                          Ouderkerk                  24 – 24

ZSGO/WMS              24 – 47                          VVH/Velserbroek       24 – 23

Sp. Martinus             24 – 37                         De Meer                      24 – 21

Alliance”22              24 – 28                          Zwanenburg              24 – 18

Diemen                    24 – 26                          Real Sranang       gedegradeerd

Het programma voor de komende maandag (2e Pinksterdag) is dus een eerste wedstrijd in de nacompetitie. De tegenstander op ons eigen terrein, is het Utrechtse DWSV. Een ploeg uit de 4e klasse F.

Zoals al eerder gemeld, kan de defensie van Zwanenburg zich komende zondag opmaken voor een stevige wedstrijd, daar de doelpuntenmachine van DWSV op volle toeren heeft gedraaid dit seizoen. De ploeg wist uiteindelijk  82 ballen in het net te krijgen in officiële wedstrijden.

Daar worden wij wel stil van met een doelpunten aantal van 26 voor en 51 tegen.

Maar we zijn positief en nemen dan de laatste competitiewedstrijden in onze gedachten….

Nee niet die allerlaatste !

Ook de finale om de Mid West Cup gaf een positief gevoel en als dan ook het legioen achter de mannen gaat staan, moet het goed komen

Maandag 10 juni (2e pinksterdag) om 14.00 uur is iedereen welkom op ons eigen sportpark aan de Populierenlaan, waar we het dan gaan opnemen tegen DWSV uit Utrecht.

De scheidsrechter voor die dag is op dit moment nog niet zichtbaar op de verschillende websites.

Wij rekenen op U.