Zondag 2 in de problemen

Op tweede paasdag spelen is voor mij al lang geleden. In mijn tijd was het gewoonte maar de laatste jaren kwam dat niet meer voor. Omdat er aanvankelijk 26 wedstrijden op het programma stonden kon dit ook niet anders. Of wel? Hierna is het 2e weer twee weken vrij en hiervoor ook. Hoe dan ook werd er vandaag thuis weer aangetreden tegen De Westfriezen waarmee Zwanenburg onnodig in punten gelijk stond. Iedereen hoopte vorig weekend nog op een vooraf beslissing. Zwanenburg winnen van Bloemendaal en LSVV winnen van De Westfriezen. Maar het pakte in beide partijen andersom uit.
Over de wedstrijd van vandaag kan ik kort zijn. Het tweede bakte er in de eerste helft niets van. De Westfriezen kregen 3 goede kansen en leken er 1 daarvan te benutten. De kopbal bij de tweede paal werd terecht wegens buitenspel afgekeurd. In de tweede helft waren het de Westfriezen die er voor gingen. Die kregen loon naar werken toen keeper Jimmy een voorzet niet met volle overtuiging weg stompte, op de voet van een Westfries viel en tot ieders verbazing de “rebound” met een slappe en trage boog per ongeluk in het doel viel: 0 – 1. Daar bleef het bij. De Westfriezen deden wat Zwanenburg eigenlijk had moeten doen, twee maal achter elkaar winnen. Het tweede staat nu op de 12e plaats en moet de komende 3 wedstrijden nog tegen 3 ploegen uit de top 6. Waar ik eerder trainers heb horen roepen dat het tweede in de 1e klasse blijft is na – competitie schier onontkoombaar en als het zo door gaat, kan ook degradatie niet uitblijven. Zelf heb ik van alles geroepen, geschreven, besproken en geprobeerd. Mijn plaats blijft, ondanks aanbieding tot hulp, beperkt tot verslaggever.

Arie Keuning