Zwanenburg opnieuw Sterk !

Een “lekker begin”

Een begin van een verhaal met zo’n titel kan twee kanten op. Is het echt fijn of toch niet helemaal?  Wel het laatste is hier van toepassing. In de beginopstelling ontbraken twee spelers die vorige week  behoorlijk bepalend waren geweest. De heren Nick de Graaf en Jordy Vierbergen hadden een verkeerde verzameltijd in de agenda gezet en kwamen dus  een klein half uur te laat. Dat is dan een rol als wissel. Vooraf had een ieder daar zo zijn bedenkingen bij. Nu moesten twee wissels met weinig wedstrijdritme of weinig trainingsarbeid direct gaan beginnen. De man met te weinig training was Ian Ruigrok. Vorige week vader geworden van een zoon met de naam Kaj. Natuurlijk direct lid maken en dan op termijn een nieuwe kanjer. Beide ouders hartelijk gefeliciteerd en uiteraard heel veel geluk en gezondheid voor onze nieuwe wereldburger. Maar goed een begin in zo’n beladen wedstrijd tussen de nummers 12 en 13, met plotselinge wissels, is niet lekker. Daar kwam nog bij dat we Nigel Ciebrant vandaag als analist aan de kant hadden, daar hij vanwege het maximum aantal gele kaarten een wedstrijd schorsing moest uitzitten. Volgende week gaat het heel druk worden, want dan zijn in principe alle mannen terug en is alleen het herstel van Joshua von Mauw nog een vraagteken. Verder wordt het dan dringen en als dan ook Melle de Graaf nog eens op de deur klopt, kan er zomaar een volle reservebank zijn bij de wedstrijd tegen Sporting Martinus op ons eigen veld.

Wie durft ?

De eerste 45 minuten kunnen eigenlijk vrij snel worden samengevat. Beide ploegen wilden wel speldenprikjes uitdelen, maar daar was ook alles mee gezegd. Duidelijk was dit ook een degradatieduel, waarbij er aan beide kanten toch eigenlijk gewerkt moest worden aan het zelfvertrouwen voor de nacompetitie. Natuurlijk kregen beide ploegen kansjes, maar het zijn met name de defensies die weer een heer en meester zijn. Zelfs de verslaggever van het Haarlems Dagblad had  na 45 minuten nog niet direct inspiratie gevonden voor een uitgebreid verslag.  Wel was Zwanenburg regelmatig net iets scherper, maar Bloemendaal had ook zomaar de score kunnen openen.

Eigenlijk was het meest opvallende feit, de aanslag op de knie van, kersverse vader, Ian Ruigrok. Dit resulteerde uiteindelijk in het wisselen van onze nummer 5. In zijn plaats kwam nu Nick de Graaf. Maar doelpunten vielen er niet en zo kwam de rust dus in zicht met een 0-0.

En toen kwamen de goals

Na de thee mocht ook Jordy Vierbergen zijn opwachting maken in de plaats van Iggy Stolwijk. Ook het systeem was een beetje anders. Het was Bloemendaal was het scherpst uit de kleedkamer kwam en direct een grote kans kraag. De bal had in dat deel zomaar op de stip kunnen komen. De goed leidende scheidsrechter Heesakkers, zag daar echter niet direct aanleiding toe. Zo gaan we opnieuw een wedstrijd zien waar men toch bang is voor de eerste goal. Meegereisde Zwanenburg deskundigen verzekeren mij dan dat het uiteindelijk Zwanenburg zal zijn, die als overwinnaar uit de bus zal komen.

Lang ziet het daar niet naar uit en eigenlijk geeft het uitvallen van Said Sakhsoukh daar ook geen beter gevoel bij. Maar het moet gezegd worden…..het lijkt wel of Melle de Graaf op elke plek kan spelen. Na een cruciale redding van onze sluitpost, komt Zwanenburg uiteindelijk in de 74e min op 0-1. Na een heerlijk assist van Mark Mul weet Jordy Vierbergen in een vrije positie de 0-1 aan te tekenen. Nog geen minuut later doet Nick de Graaf dat nog een keer over en weet hij op een assist van Jordy Vierbergen de 0-2 op het bord te zetten. Dan lijkt bij Bloemendaal alle hoop verdwenen en komen we in de 86e min ook nog op 0-3 door een tweede doelpunt van Nick de Graaf. Uiteindelijk  is het slotakkoord voor de thuisploeg. Slordig verdedigen van Zwanenburg geeft Bloemendaal de gelegenheid om de eer te redden. Zo wordt de eindstand dan 1-3.

De analyse.

Waar we vorige week verrast werden door een gestolen punt, was het nu meer dan logisch dat Zwanenburg de punten mee kon nemen naar huis. De ploeg toont steeds meer veerkracht en we zien nu een ploeg die er voor wil gaan en die ook steeds meer voor elkaar wil werken. Volgende week willen we dit graag weer zien in het Paaseieren duel tegen Sporting Martinus op 2e Paasdag.

Man of the Match

Vandaag was Nigel Ciebrant de man die de punten mocht uitdelen. Overtuigend kwam hij direct met de man van de wedstrijd: Roy von Mauw. Alles was goed en heel overtuigend. Dat de bepalers van het uiteindelijke eindresultaat op 2 kwamen, is logisch. Opnieuw een punt voor keeper René Jonker.

Bij 0-0 was hij bepalend bij een levensgrote kans voor de thuisploeg. Dus een heerlijk middagje en nu lekker de punten mee naar Zwanenburg. Uiteraard waren er ook nog andere spelers die bijna in de prijs waren gevallen, maar helaas vandaag maar een beperkte voorraad eieren.

Vorige week stond Mark Mul met een prachtige gouden schoen op de foto. Deze prijs had hij nog tegoed van het vorige seizoen en dus staan er nu  al 2 gouden schoenen in de kast bij Mark Mul.

Uitslag Man of the Match:

3 punten            – Roy von Mauw

2 punten             – Nick de Graaf en Jordy Vierbergen

1 punt   –              – René Jonker

Bloemendaal  Zwanenburg 1-3  (rust 0-0)

Wedstrijdverloop:

PP

Rust

74e min                0-1 Jordy Vierbergen

75e min                0-2 Nick de Graaf

86e min                0-3 Nick de Graaf

90e min                1-3 Bloemendaal