De Vooruitblik voor zondag 14 april

Vooruitblik

Een nieuwe speelronde en met morgen mee dus nog 5 wedstrijden. De wedstrijd tegen ZSGOWMS bracht ons onverwacht toch nog een punt en vooral een goede moraal.

De ploeg toonde op alle fronten strijdlust en wist na een 0-2 achterstand terug te komen.

En er had nog meer in kunnen zitten. Maar aan dat “hadden” hebben we niets.

De ploeg toonde dus veerkracht en ik zag duidelijk vorm bij een aantal sterkhouders. Jordy Vierbergen maakte 2 heerlijk doelpunten en heeft duidelijk zijn zinnen gezet op meerdere prijzen. De titel van topscorer en de titel van speler van het jaar. Maar ook anderen zijn voor de laatste titel nog in de race.  Het blijft op alle fronten gewoon spannend.

Gelukkig was Iggy Stolwijk afgelopen zondag fit genoeg om weer in het veld te komen. Mogelijk krijgt hij aanstaande zondag weer een basisplaats. Of Roy en Joshua von Mauw komende zondag weer inzetbaar zijn is niet bekend. Kersverse vader, Ian Ruigrok, zal wel weer bij de selectie zijn. Davy Buijs is er niet bij. Hij heeft nog 1 wedstrijd schorsing. Ook Nigel Ciebrant mag niet spelen, omdat hij vorige week een gele kaart kreeg en nu aan zijn max zit, is hij ook geschorst is. Waarschijnlijk zal Said Sakhsoukh op zijn plaats staan, als hij geen dienst moet doen als handhaver van de wet.

Wat betreft de wedstrijden voor het komende weekend, zijn er een aantal makkelijke wedstrijden bij. DCG, IVV, Sp Martinus en ZSGOWMS gaan hun wedstrijden gewoon winnen.

De winnaar van het vorige weekend, HBC, is vrij. Deze ploeg maakt nu echter wel heel veel kans op de titel.  De uitwedstrijd tegen DCG werd met 0-4 gewonnen en dus werd DCG duidelijk even in de hoek gezet. Natuurlijk hebben wij ook al geconcludeerd dat DCG geen wonderploeg had, maar deze uitslag zegt wel heel veel. Helaas werd er door onze concurrenten ook punten veroverd.

Komend weekend dus allemaal genieten en nu maar hopen op mooi weer.

De uitslagen van zondag 7 april:

Alliance’22 – IVV 0-3

DCG – HBC 0-4

Ouderkerk – Bloemendaal 1-2

Real Sranang – De Meer n.v.t.

VSV – Sp. Martinus  0-0

VVH/Velserbroek – Diemen 0-4

Zwanenburg – ZSGOWMS 2-2

Het komend weekend zijn er weer de volgende wedstrijden in de 3e klasse C.

Op zich een makkelijk rijtje met een aantal voorspelbare uitslagen en mogelijk wat verrassingen. We wachten het af.

Bloemendaal – Zwanenburg 3

Diemen – DCG 2

HBC – Real Sranang n.v.t.

IVV – Ouderkerk 1

De Meer – Alliance’22 3

Sp. Martinus – VVH/Velserbroek 1

ZSGOWMS  – VSV 1

Voor ons dus een uitwedstrijd in en bij Bloemendaal. Altijd een lastige tegenstander en met name thuis. Gelukkig is het echte gras nu vervangen door kunstgras. Daardoor is de factor “knollentuin” nu niet meer een bepaler van de uitslag.

We worden om 14.00 verwacht op het Sportpark Bergweg, Bergweg 5 in Bloemendaal

De wedstrijd  staat onder leiding van scheidsrechter D. Heesakkers.

Wij rekenen op vele volgers naar Bloemendaal.