Het laatste kwart van Zondag 2

Na twee weken vrijaf en zonder oefenwedstrijden gaat het 2e a.s. zondag beginnen het laatste kwart van deze competitie af te werken. Er zijn nog 6 van de 24 wedstrijden te gaan, waarvan nog twee uit en nog vier thuis. Rechtstreekse degradatie is, net als in de afdeling bij het eerste, niet meer aan de orde. Wel spelen, na 24 wedstrijden, de laatste twee clubs nog na competitie maar daar zitten wij niet op te wachten. In de 18 gespeelde wedstrijden wist het 2e vier maal te winnen, speelde het zes maal gelijk en verloor acht duels. Het resultaat is dus 18 uit 18. Als dat straks bij de eindstreep24 uit 24 is kan van een goed seizoen gesproken worden dit eerste jaar in de 1e klasse en zal ook na competitie worden ontlopen. In de afgelopen 18 wedstrijden heeft het tweede vaak kansen laten liggen. Behoorlijk veldspel, beter dan de tegenstander maar geen 100% beloning. Zo werd zeker drie maal een overwinning in blessuretijd afgenomen of weggegeven. In twee thuiswedstrijden liggen de kansen op winst. De eerste daarvan is aanstaande zondag als het tweede thuis Hillegom 2 op bezoek krijgt. Uit werd geflatteerd verloren, mede omdat er toen ruim een uur met 10 man gespeeld moest worden. Zondag volgt naar ik hoop de sportieve revanche. Daarbij is inzet en concentratie, desnoods tot de 96e minuut aan toe, een must. Komt dat zien! Aanvang 11.00 uur.

Arie Keuning

Arie Keuning