De vooruitblik van 24 maart

Vooruitblik

De vooruitblik voor zondag 24 maart

Afgelopen zondag was ik met een tevreden gevoel teruggegaan naar Zwanenburg.

De wedstrijd tegen DCG had mij geen slecht gevoel gegeven , ondanks het verlies. Het voetbal was verzorgd en er was passie bij onze spelers. Veel afwezigen en dan toch een goede wedstrijd. Inderdaad was het commentaar van Het Amsterdamsche Voetbal erg lovend over het spel van de thuisploeg, maar blijkbaar hadden ze op het veld naast het hoofdveld gestaan. Ook daar was een ontmoeting tussen lagere teams van DCG en Zwanenburg.

Dat er daarna een week zou komen met heel veel ruis, had ik toen niet voorzien. Maar als kritische volger van de trots van Zwanenburg, kan ik het begrijpen. Natuurlijk zijn er in een dergelijke situatie alleen maar verliezers, maar we moeten door. Dat is de enige wijsheid die er op dit moment bij mij opkomt. Komend weekend staat er een hele belangrijke wedstrijd op de agenda. We moeten op bezoek bij VSV. Een tegenstander, die in het begin van dit seizoen, een hele slechte indruk maakte. Daarna kwam men in een betere periode en begon de machine te draaien en nu worden er regelmatig punten gesprokkeld. Wij moeten dus zondag zand in de machine zien te krijgen en er stiekem met de punten vandoor gaan.

Daarna volgen moeilijke wedstrijden tegen ZSGOWMS(t), Bloemendaal(u), Sp. Martinus(t), Diemen(u) en ten slotte in de laatste twee competitierondes HBC (t) en IVV (u).

Het zal dus niet makkelijk worden en mogelijk moeten we ons gaan richten op de nacompetitie. Wat daar te verwachten valt, is moeilijk te zeggen, maar het zijn de nummers 2 en 3 van de 4e klasse. Dat zijn ploegen die wel een goed seizoen hebben gehad en mogelijk in een flow zitten. Laten we daar nog maar niet aan denken.

Voor zondag alle succes voor de nieuwe begeleiding en de spelers. Maak er wat van

De uitslagen van de vorige speelronde staan hieronder op een rijtje. Aanvullende informatie is daarbij, het definitief uit de competitie stappen van Real Sranang.

De uitslagen op een rijtje:

Alliance ’22 – Ouderkerk                   0-0

DCG – Zwanenburg                           3-1

HBC – VSV                                          5-2

IVV – Bloemendaal                            1-1

De Meer – Diemen                            2-0

Real Sranang – Sp. Martinus             afg.

VVH/Velserbroek – ZSGOWMS         1-1

Het komend weekend zijn er dus de volgende wedstrijden in de 3e klasse C en de voorspellingen zijn. Opvallend is het grote aantal thuisoverwinningen als ik goed heb gekeken in de “Glazen Bol”

Bloemendaal – VVH Velserbroek      1

Diemen – Alliance ’22                                   1

HBC – De Meer                                 1

IVV – Real Sranang                            n.v.t.

Sp. Martinus – DCG                           1

VSV – Zwanenburg                             2

ZSGOWMS – SV Ouderkerk               1

Aanstaande zondag dus opnieuw een uitwedstrijd en wel in de regio IJmond bij VSV. De achterstand op de nummer 12 en 13 is nu 5 en 6 punten. En de nummer 12 is dus VSV.

Het is dus een wedstrijd met een bijzonder tintje.

De wedstrijd  begint om 14.00 en staat onder leiding van scheidsrechter A. Oughris

Wij zien u  zondag weer graag