Het gelijk van een uitblinker !

Een wandelingetje met overdenkingen

Een uitwedstrijd naar Amsterdam Oost is altijd parkeren in de wijk van “Johan” en dus een lekkere wandeling naar het betreffende sportpark. Vandaag was de wandeling iets verder dan gepland. De GPS gaf eerst 3.33 uur aan voor de wandeling, maar een correctie naar de Radioweg leverde een verwachte wandeling van 13 minuten op. Voldoende om even de analyse van de vooruitblik aan mij voorbij te laten gaan.
Gaan we het makkelijk krijgen ?
Welke spelers zijn er beschikbaar ?
Is er geen sprake van onderschatting ?
Het weer was in ieder geval geen spelbreker, want er was een aangenaam voorjaarszonnetje. Dus kwam de vraag op of de zon nu echt ging schijnen. Aangekomen op het veld na een korte wandeling met een andere vaste supporter, was duidelijk dat de thuisclub inderdaad niet echt overliep van enthousiasme. Terwijl de Zwanenburgers al in de kleedkamer zaten om de laatste tips en trucs te krijgen van coach Mehmet Simsek, liepen de spelers van Real Sranang nog uiterst relaxt op het veld. Neem vooral de tijd……………

Het 1e bedrijf

De wedstrijd begon dus bijna 10 minuten later dan gepland.
Zwanenburg was redelijk op “oorlogssterkte”. Ruben Karelse in de basis en in vergelijking met vorige week een afwezige Ian Ruigrok. Wel fit genoeg voor de bank, maar nog niet voldoende klaar voor een hele wedstrijd. Verder een volledige aanvalslinie in de dug out, die uiteindelijk hard nodig bleek. Zwanenburg begon eigenlijk heel voortvarend. Direct vanaf het 1e fluitsignaal van scheidsrechter van Genderen, trok de ploeg ten aanval. De thuisploeg werd direct met de rug tegen de muur gedrukt en er ontstonden vele kansen. Vooral Ruben Karelse was actief maar het ontbrak hem aan geluk. Ook Jordy Vierbergen was actief en hij zorgde dan ook in de 18e minuut voor de voorsprong. Een actie van Jurrian te Hoonte vanaf de rechterkant werd afgesloten met een voorzet. Die voorzet kwam op het hoofd van “onze voorspeller” Jordy Vierbergen. En dus direct raak en 0-1 en na nog eens 10 minuten tekende hij ook voor de 0-2. Geen vuiltje aan de lucht dus. Toch was dat niet helemaal zo. Op sommige momenten kwam er wat zand in de motor en leek het wel of de heren het iets te makkelijk opnamen. De tegenpartij kreeg daardoor iets van ambitie en eigenlijk moest onze sluitpost net wat teveel in actie komen om de gevaren van de thuisploeg te elimineren. Toch bleven er kansen voor onze boys en werd het een middag zonder stress. Het enige minpuntje in het eerste deel was het uitvallen van Roy von Mauw. Een overstrekking van zijn knie betekende…. einde wedstrijd. Zijn vervanger was Rick van Veen in de 41e minuut. Toen kon Leider Piet Zaal de thee gaan regelen en waren alle wapenfeiten voorbij.

Een deel rommelen

Na de pauze nog twee verse krachten. Ruben Karelse had zijn speeltijd gehad en ging opnieuw uit voorzorg naar de kant en Davy Buijs bleef ook in de kleedkamer. Tim Hollander en Joshua von Mauw waren de vervangers en zo stond de bekende aanvalslinie weer binnen de lijnen. Direct vanaf de aftrap zette Joshua von Mauw de turbo erop en kwam de eerste kans op 0-3. Dit duurde echter nog 10 minuten. Toen was het Tim Hollander die doel trof. Daarna was het een tijd wat minder en kwam er weer een bepaalde nonchalance in de ploeg. Er waren voldoende offensieve acties, maar het ontbrak aan de nauwkeurigheid en verdedigend moesten de heren ook regelmatig wakker worden gehouden. Opnieuw waren er dus reddingen nodig van keeper René Jonker, om de 0 op het bord te houden. Ook was het in dit tweede deel regelmatig rommelig. Ik weet niet waardoor het kwam, maar het oogde allemaal zo af en toe als een zomeravondwedstrijd bij de tegenpartij. Daar ga je dan zelf ook niet beter van voetballen. Uiteindelijk werd het in minuut 72 en 78 nog 0-4 en 0-5 en toen was de koek volledig op. De wedstrijd kroop naar het eind en we konden de terugreis aanvaarden.
Een goed gevoel en weer punten en dus het gelijk van de uitblinker. Deze uitblinker en waarzegger, Jordy Vierbergen, gaan we komende week wederom bellen voor een nieuwe voorspelling en mooi even weg uit de gevarenzone van directe degradatie.
Thuisgekomen nog wel even een beetje schrikken, want de wedstrijd stond verkeerd in de boeken.
Een 5-0 nederlaag, maar dat zal echter wel gecorrigeerd worden en dan is de afstand naar nummer 12 nog maar 1 punt.

De Man of the Match

De punten voor de Man of the Match gaan deze keer naar Jordy Vierbergen (3 Punten), Tim Hollander (2 punten) en 1 punt krijgen de volgende spelers: Ruben Karelse, Robin Poelsma, Nigel Ciebrant, Volkan Aksoy, en René Jonker.
3 punten – Jordy Vierbergen
2 punten – Tim Hollander
1 punt – Volkan Aksoy, Nigel Ciebrant, René Jonker, Ruben
Karelse, Joshua van Mauw, Roy von Mauw en Robin Poelsma.

Ondanks de zege geen punten voor alle spelers, omdat niet iedereen zijn vertrouwde niveau haalde.
Volgende week zijn er wederom punten te verdienen en dan zijn er nieuwe kansen.
Dan volgt de inhaalwedstrijd tegen ZSGOWMS op sportpark Ookmeer. Bij goed weer dus een lekker fietstochtje.

Real Sranang – Zwanenburg 0 – 5 (rust 0-2)
Wedstrijdverloop:
0-1 18e min Jordy Vierbergen
0-2 29e min Jordy Vierbergen
rust
0-3 55e min Tim Hollander
0-4 72e min Tim Hollander
0-5 78e min Joshua von Mauw

Opstelling:
René Jonker (21) – Roy von Mauw (2)(41e min Rick van Veen 15), Nigel Ciebrant (3), Robin Poelsma (4), Volkan Aksoy (5) – Jurrian te Hoonte (7), Davy Buijs (6)(46e min Joshua von Mauw 13), Justin Schouten (10), Iggy Stolwijk (8) – Ruben Karelse (9)(46e min, Tim Hollander (14), Jordy Vierbergen (11)
Reserves: Jack Buijs (1), Ian Ruigrok (12), Joshua von Mauw (13), Tim Hollander (14), Rick van Veen (15),
Afwezig : Kevin Verhoeve (stage Suriname) , Mark Mul(vakantie), Nick de Graaf (Blessure), Said Sakhsoukh (Blessure), Mitch Snijders (?)