De vooruitblik voor zondag 17 februari

Vooruitblik

Na de tegenvallende wedstrijd tegen VVH/Velserbroek, werden de trouwe volgers van Zwanenburg afgelopen zondag getrakteerd op een hele prettige middag. Een goede wedstrijd met goed voetbal van onze boys en 3 punten. Dat betekende direct het afscheid van de laatste plaats. Real Sranang verloor opnieuw met grote cijfers en dat is mooi. Verder blijven een paar ploegen bij ons in de buurt en ook komende zondag kunnen we daar nog dichterbij komen als alles uitkomt zoals het verwacht wordt. In ieder geval was de wedstrijd tussen de ploegen die in onze buurt staan een wedstrijd waarin de nummer 12 dichterbij de nummer 11 kwam en dat is mooi. Dus het kan zo maar gebeuren dat we plotseling lucht gaan krijgen.
Volgende week is er een inhaalprogramma en daarin moet Zwanenburg naar ZSGOWMS.
Ook deze ploeg heeft het goede gevoel nog niet helemaal te pakken na de winterstop. Mogelijk doet er een andere speler een voorspelling en krijgen we ook een belofte dat ook op Ookmeer 3 punten geïncasseerd gaan worden.
Van het afgelopen weekend staan de uitslagen hieronder op een rij:
Bloemendaal – De Meer 1-2
DCG – Ouderkerk 4-0
IVV – VVH/Velserbroek 1-1
Sp. Martinus – Diemen 1-1
VSV – Real Sranang 8-1
ZSGOWMS – HBC 0-3
Zwanenburg – Alliance’222-0

Het komend weekend opnieuw een volledig programma met een leuke wedstrijden.
In principe moet het niet al te moeilijk zijn voor de ploegen die een winst hebben gekregen in de voorspelling. De enige wedstrijd die spannend zou kunnen zijn en die dus onbeslist kan eindigen is de wedstrijd tussen Ouderkerk en VSV. Maar het kan ook zomaar een overwinning voor éen van de twee worden. VSV heeft een goed gevoel overgehouden aan de wedstrijd tegen Real Sranang, maar Ouderkerk zal het slechte resultaat tegen DCG willen wegspelen. Het is dus afwachten of er een 100% goede voorspelling aan gaat komen. De laatste weken is het vak niet meer dan 75% en soms niet eens 50%.
We gaan het dus weer zien.

Alliance – Sp. Martinus 2
Diemen – IVV 2
HBC – Bloemendaal 1
De Meer – ZSGOWMS 2
Ouderkerk – VSV 3
Real Sranang – Zwanenburg 2
VVH/Velserbroek – DCG 2

Voor onze ploeg dus een uitwedstrijd. En dat is er éen met een speciale opdracht. Om afstand te kunnen nemen van de laatste plaats moet er gewonnen worden en daarnaast moet ook de vieze smaak van de thuiswedstrijd weggespoeld worden. En het derde argument en niet het minste is natuurlijk de belofte die Jordy Vierbergen deed na de wedstrijd tegen VVH/Velserbroek. De komende 2 wedstrijden leveren ons 6 punten op. Wel aan opdracht 1 is voldaan, want de thuiswedstrijd tegen Alliance’22 werd keurig en overtuigend gewonnen en dus zijn er 3 punten toegevoegd aan ons totaal en nu dus deel 2.
We gaan dus met een goed gevoel naar sportpark Middenmeer aan de Radioweg 67, 1098 NG Amsterdam. De scheidsrechter is niet bekend en de wedstrijd begint om 14.30 uur.
Tot ziens.