vv Zwanenburg 1

Een prettig praatje

zwanenburg alliance22

De Warming Up

Voorafgaand aan de wedstrijd van vandaag kwamen er verschillende gedachten in mij op toen ik met mijn trouwe tweewieler richting het veld reed. Wat zou de ploeg vandaag qua veldspel laten zien? Wie staan er in de basis? Komt de voorspelling van Jordy Vierbergen uit?
En ten slotte nog de meest prangende vraag? Kunnen wij nu eindelijk een keer van die laatste plaats afkomen ?
Helaas opnieuw een grote groep afwezigen en met name voorin een beperkte keuze. Op de bank daarom een jeugdspeler: Melle de Graaf. Zou hij vandaag aan speelminuten toekomen?

De eerste helft

De aftrap werd gedaan door pupil van de week Kyano den Rooijen. Overtuigend en handig manoeuvreerde hij zich door de verdediging van Alliance en daarna wist hij de keeper van de bezoekers prachtig te laten vissen.
Daarna begon Zwanenburg heel energiek aan de wedstrijd. Ruben Karelse wist al vrij snel een paar kleine kansjes te creëren en ook Jordy Vierbergen en Iggy Stolwijk kregen kansjes. Het eerste kwartier was dan ook zeker voor Zwanenburg. Pas na een kwartier komt Alliance’22 een beetje in de wedstrijd, maar het is duidelijk dat de bezoekers niet echt de vorm hebben. Het is dus de thuisploeg die het initiatief vasthoudt en er blijven regelmatig kansen komen voor onze boys om de score te openen. Jordy Vierbergen is actief en dat brengt hem regelmatig in kansrijke positie. Daarnaast zijn er kansen voor Justin Schouten en opnieuw Ruben Karelse. De uitblinker aan Zwanenburgse kant is echter Jurrian te Hoonte. Op zijn nieuwe plek op het middenveld is hij zowel verdedigend als aanvallend zeer goed bezig. Regelmatig weet hij met rushes gevaar te stichten in de afweer van Alliance’22.
Op slag van rust heeft Ruben Karelse zijn “finest hour” hij weet dat hij al in extra tijd speelt, want de planning was 30 minuten en daarna zou Patrick Selvie in zijn plaats komen. Na zijn terugkeer is het niet wijs om steeds 90 minuten te spelen en daar we zuinig moeten zijn met de aanvallers, was er gekozen voor deze invulling. Maar op slag van rust weet hij in scrimmage na een corner uiteindelijk zijn voet tegen de bal te zetten en de 1-0 te laten aantekenen in de 44e min.
Wat een heerlijk slotakkoord en natuurlijk voor de boys een heerlijk bakje thee. Jammer genoeg is teamleider Piet Zaal al in de kleedkamer en ziet hij deze openingstreffer niet.

Een lang tweede bedrijf

Na de thee dus Patrick Selvie voor Ruben Karelse in de spits. Direct is het een beetje opletten voor Zwanenburg. Het bekende probleem. De mannen dromen nog na van de thee. En dus moet onze keeper dan eigenlijk voor de eerste keer echt handelend optreden. Maar gelukkig zijn de boys van Zwanenburgs snel wakker en is onze nieuwe spits direct een paar keer gevaarlijk. Opnieuw een spelbeeld met een heerlijk voetballend Zwanenburg. Er wordt veel arbeid geleverd en het is echt een grote verademing in vergelijking met de wedstrijd van vorige week. In de 56e min. is het Justin Schouten die uit een pass van Jurrian te Hoonte de 2-0 scoort. Zit de wedstrijd op slot en zijn de punten binnen? De wedstrijd duurt nog 35 minuten en wat gaat Alliance’22 doen ? Gaan zij volop aanvallen, waardoor er kansen komen voor Zwanenburg of blijven zij met beleid voetballen ?
Gelukkig is het geen van de twee opties. De bezoekers komen niet in het spel. En dus is het Zwanenburg wat de baas blijft op het veld. Vooral het middenveld speelt een belangrijke rol en dus pakken we voor de 2e keer een overwinning in een thuiswedstrijd. Dus 3 punten en geen tegentreffers. Vermeldenswaardig zijn nog de goede invalbeurten van linksback Volkan Aksoy en Melle de Graaf.
Samenvattend dus een heerlijke middag en mogelijk licht aan de horizon. Laten we daar maar mee afsluiten en zo was het een prettig praatje op een natte zondagmiddag.

De Man of the Match

De punten voor de Man of the Match gaan deze keer naar Jurrian te Hoonte (3 Punten), Iggy Stolwijk, Davy Buijs en Jordy Vierbergen (2 punten) en 1 punt krijgen de volgende spelers: Justin Schouten, Ruben Karelse, Robin Poelsma, Roy von Mauw, Nigel Ciebrant, Ian Ruigrok, Patrick Selvi, Volkan Aksoy, Melle de Graaf en René Jonker.
3 punten – Jurrian te Hoonte
2 punten – Iggy Stolwijk, Jordy Vierbergen en Davy Buijs
1 punt – Justin Schouten, Ruben Karelse, Robin Poelsma, Roy von Mauw,
Nigel Ciebrant, Ian Ruigrok, Patrick Selvi, Volkan Aksoy, Melle de Graaf en René Jonker.
Komende zondag een hele belangrijke uitwedstrijd tegen Real Sranang. Deze ploeg hebben wij vandaag onder ons geduwd en de belofte van Jordy Verbergen is nu voor 50 % uitgekomen. Dus nu de resterende 50% !

Zwanenburg – Alliance’22 2-0 (rust 1-0)
Wedstrijdverloop:
1-0 44e min Ruben Karelse
rust
2-0 56e min Justin Schouten
PP

Opstelling

René Jonker (21) – Roy von Mauw (2), Nigel Ciebrant (3), Robin Poelsma (4), Ian Ruigrok (5)65e min Volkan Aksoy 12)- Jurrian te Hoonte (7), Davy Buijs (6)(75e min Melle de Graaf 14), Justin Schouten (10), Iggy Stolwijk (8) – Ruben Karelse (9)(46e min Patrick Selvi 13), Jordy Vierbergen (11)
Res: Ronald Hagman (1), Volkan Aksoy (12), Patrick Selvi (13), Melle de Graaf (14)
Afwezig : Kevin Verhoeve (stage Suriname) ,Mark Mul(vakantie), Joshua von Mauw(Blessure), Tim Hollander (Blessure), Rick van veen (Blessure), Nick de Graaf (Blessure), Said Sakhsoukh (schorsing 2 wedstrijden), Mitch Snijders (?)

Pupil van de week, Kyano den Rooijen met Ian Ruigrok(L) en Justin Schouten (R)