vv Zwanenburg 1

Hoe moet het nu verder?

Pupil van de week Senna Rakers

René Jonker (21), Jurrian te Hoonte (2), Said Sakhsoukh (3))Nigel Ciebrant (4) Iggy Stolwijk(5), Davy Buijs (6) Jordy Vierbergen (10) Mitch Snijders (8) (75e min Robin Poelsma) Joshua von Mauw (7) (33e min Martijn Degeling 13) Nick de Graaf (9) Dennis Loogman 11)(60e min Bas van Leijden 15)
Res: Jack Buijs(16),Robin Poelsma (12), Martijn Degeling(13), Justin Schouten(14) Bas van Leijden (15)
Ronald Hagman (1)
Afwezig : Tim Hollander, Ruben Karelse, Mark Mul. Roy von Mauw, Ian Ruigrok, Rick van Veen, Kevin Verhoeve

Dat het vandaag een klassiek duel in de gevarenzone zou worden, was vooraf al duidelijk. Beide ploegen staan in de onderste regionen van de 3e klasse C en dus zou het wel eens een matige wedstrijd kunnen worden.
Dat is helemaal uitgekomen en helaas meer dan dat. Het spelpeil was aan beide kanten niet best.
Zwanenburg is nog steeds enorm getroffen door een team van afwezigen. De tellers stond vandaag op 7. Daar was dan ook de vakantievierende Ian Ruigrok bij en verder zat Justin Schouten op de bank. Ook 2e keeper Jack Buijs is al weken niet fit en kan door schouderproblemen niet meer doen , dan onze keeper helpen bij de warming -up. Daarom zat vandaag ook Ronald Hagman op de bank, als reservekeeper. Misschien ook een beetje met oog op de aanstaande gezinsuitbreiding bij de familie Jonker. In principe zou het tijdens de winterstop moeten zijn, maar soms heb je niet alles in de hand.
Het begin van de wedstrijd was goed. Pupil van de week Senna Rakers wist de eerste bal heel mooi achter de keeper van VVH/Velserbroek te plaatsen. Daarna was het echter vanaf de 1e minuut een wedstrijd die veel onrustig spel liet zien en twee ploegen die angstig waren. En eigenlijk was er weinig te beleven voor de beide doelen. De kansjes voor Zwanenburg kwamen uit corners, waarbij Nigel Ciebrant de hoofdrol vertolkte. Ook Jurrian te Hoonte wist met zijn rushes redelijk wat gevaar te stichten, maar dan hebben we het bijna gehad met de wapenfeiten uit de 1e helft. Het laatste gevaar van Zwanenburg ontstond uit een schot van Jordy Vierbergen, maar het eindstation was het dak van de kantine. VVH/Velserbroek kreeg ook wat corners, maar die waren niet echt gevaarlijk. De grootste kans was een schot voorlangs. Een ander detail uit de 1e helft was het uitvallen van Joshua von Mauw. In de 33e minuut moest hij door een blessure het veld verlaten en verloren we weer een aanvaller. Zijn plaats werd ingenomen door de verdienstelijk spelende Martijn Degeling. Zo werd het rust met een brilstand op het bord.
Na de thee kwamen de beide ploegen zonder wijzigingen terug op het veld en dus waren de verwachtingen niet hoog. Zou het op een doelpuntloos gelijkspel uitdraaien ?
Dat gebeurde dus niet. De eerste aanval van Zwanenburg ging over rechts, waar Nick de graaf een actie kon maken en de bal kon voorgeven. Daar was Martijn Degeling en die wist de bal zo te raken, dat de keeper van de bezoekers het nakijken had…………..maar de grensrechter van Velserbroek had iets gezien en had de vlag in de lucht. Niemand begreep wat, maar de scheidsrechter trapte er helemaal in en dus werd de het doelpunt afgekeurd. Of Zwanenburg van deze tegenvaller zo onder indruk was , kan ik niet bepalen, maar na het hervatten van de wedstrijd was het in de eerste aanval van VVH/Velserbroek wel raak. Ook hier was het een voorzet van de zijkant en die werd geraakt door een spits en de bal vloog langs onze keeper. 0-1. Op zich moet het dan nog kunnen ,want het is minuut 48 en er zijn nog 42 minuten te gaan. VVH/Velserbroek kon echter vanaf dat moment heel negatief en verdedigend gaan spelen en Zwanenburg moest gaan ploeteren. Als dan ook de scheidsrechter meer tegen ons fluit dan voor, dan weet je al dat het heel moeilijk gaat worden. Zwanenburg probeert uit alle macht aan te vallen en eigenlijk komt VVH bijna niet meer op de helft van Zwanenburg. Maar helpen doet het niet. Er wordt een heel cordon opgetrokken voor hun doelman en op alle mogelijke manieren weet men het spel te ontregelen. Schoten zijn er van Dennis Loogman en Nick de Graaf. De bal gaat echter niet in het doel. De bezoekers gaan er dan steeds meer in geloven. Invallers aan Zwanenburgkant (Bas van Leijden en Robin Poelsma) moeten nieuwe energie brengen , maar het beoogde resultaat blijft uit. Ook het rood voor de nummer 9 van VVH/Velserbroek in de 77e minuut levert ons niets op en zo is het na 90 minuten + extra tijd opnieuw slikken en uithuilen.
Van goed voetbal is niet echt sprake geweest, maar toch zijn er punten voor de man of the match en die gaan vandaag naar de volgende spelers .
3 punten – Jurrian te Hoonte
2 punten – Iggy Stolwijk
1 punt – Nigel Ciebrant en Martijn Degeling

Komende zondag opnieuw een thuiswedstrijd tegen Diemen. Laten we maar optimistisch blijven en ons een beetje vergelijken met Bloemendaal. Daar begon het vorig jaar na de winterstop pas te lopen en werden er punten gehaald .

Uitslag Zwanenburg – VVH/Velserbroek 1- 0 (ruststand 0-0)
0-1 49e min VVH/Velserbroek