Wie is

Wie is Jordy Vierbergen?

In de categorie ‘Wie is ……?’ stelt Jordy Vierbergen zich voor, de train-de-trainer van de JO11 en JO12.

Mijn naam is Jordy Vierbergen. Ik ben 27 jaar oud en geboren in Amsterdam. Ik ben woonachtig in Zwanenburg met mijn vriendin Nathasja en haar kinderen. Samen hebben wij een dochter van twee jaar.

Ik ben begonnen met voetballen bij sv Buitenveldert tot ik samen met mijn ouders verhuisde naar Zwanenburg toe. Toen ben ik bij sv Halfweg gaan voetballen en vervolgens bij rkvv NAS tot de clubs gingen fuseren. Bij vv Zwanenburg heb ik de rest van de jeugdelftallen doorlopen. Vanuit de A-junioren (tegenwoordig JO19) ben ik in het eerste elftal gekomen van vv Zwanenburg. In mijn tweede jaar van de senioren werden wij kampioen in de vierde klasse. Om vervolgens drie jaar achter elkaar in de derde klasse voor promotie naar de tweede klasse te voetballen. Helaas is dit toentertijd niet gelukt.

Ik heb altijd een persoonlijke droom gehad om te kijken waar mijn plafond lag qua niveau op voetbalgebied en ben daarom drie jaar geleden naar vv Ter Leede gegaan, een club uit de Bollenstreek. Op dat moment speelde vv Ter Leede op het één na hoogste amateur niveau, de hoofdklasse. Bij vv Ter Leede heb ik drie jaar gevoetbald en het was echt een fantastische ervaring. Mijn eerste jaar veelal in het tweede elftal gevoetbald, waarmee ik promoveerde naar de reserve hoofdklasse. En mijn debuut gemaakt in het eerste elftal. Mijn tweede jaar eigenlijk alleen maar wedstrijden in het eerste elftal gevoetbald, met wedstrijden o.a. uit tegen de amateurs van Ajax en Feyenoord (Deze wedstrijden uiteraard ook gewonnen, haha). Mijn derde jaar was een tegenvallend jaar en ben ik het hele jaar geblesseerd geweest aan mijn rechterknie. Een scheurtje opgelopen aan de binnenband van mijn knie. Hierdoor heb ik 8 maanden niet kunnen voetballen. Na dat tegenvallende seizoen ben ik terug gekeerd naar vv Zwanenburg waar ik momenteel in het eerste elftal voetbal.

Ik ben bewust terug gekeerd naar vv Zwanenburg, omdat het toch ”mijn club” is en ik zelf de ambities heb om in de toekomst hoofdtrainer te worden, dit natuurlijk het liefst van vv Zwanenburg. Om dit te kunnen realiseren wil ik ook mijn trainingspapieren halen voor zowel de jeugd als de senioren. De aankomende jaren wil ik mijn vooral verdiepen in de jeugd van vv Zwanenburg. Dit omdat het project/plan van ‘kanjers van morgen’ mij erg aanspreekt en ik hier heel erg graag mijn steentje aan wil bijdragen. Op dit moment ben ik Train-de-Trainer van de JO11 en JO12 jeugd elftallen. Samen met mijn collega’s Jordy, Mitch en Daan wil ik er alles aan doen om de jeugd van vv Zwanenburg naar een hoger plan te helpen.

Met vriendelijke groet,
Jordy Vierbergen