vv Zwanenburg 1

Een moeizame start voor Zwanenburg 1

René Jonker (21), Robin Poelsma(2) (60e min Jurriaan te Hoonte 15), Nigel Ciebrant (3)- (20e min Said Sakhsoukh 13) Mitch Snijders (4)) – Ian Ruigrok(5) Iggy Stolwijk(6), Justin Schouten (10) – (20e min Rick Van Veen 14) Jordy Vierbergen (8) – Nick de Graaf (7) Tim Hollander (9), Dennis Loogman (11)

Reserves: Jack Buijs (1), Eugene v.d. Bor (12), Said Sakhsoukh (13), Rick van Veen (14), Jurriaan ten Hoonte (15)

De eerste wedstrijd in de 3e klasse heeft nog niet het gewenste resultaat opgeleverd. De rentree in deze 3e klasse had men zich vast en zeker anders voorgesteld als staf, spelers en volgers. Deze zondag mocht de Zwanenburgse hoofdmacht op bezoek bij het altijd lastige Alliance ’22. Deze tegenstander heeft ons ook in de competitie van 2016-2017 al behoorlijk het leven zuur gemaakt. Zij werden in dat seizoen glansrijk kampioen en promoveerden naar de 3e klasse en wij bleven steken in de nacompetitie. Dat jaar ervaring in de 3e klasse toonden ze vandaag in de thuiswedstrijd. Het was een duidelijk verschil, bijna de jongens tegen de mannen. Dat laatste was echter niet het geval, want de gemiddelde leeftijd van Alliance ’22 lag zeker niet hoger dan die van Zwanenburg en misschien zelfs lager. Toch toonde de thuisploeg meer scherpte en gogme en dat resulteerde binnen het kwartier in een 2-0 achterstand voor Zwanenburg. Te lief spel, een tweede bal die nooit aankwam, weinig rust en een gebrek aan scherpte en effectiviteit zorgden er voor dat Zwanenburg eigenlijk de gehele wedstrijd achter de feiten aan bleef lopen. Ook de twee wissels die trainer Mehmet Simsek in de 20e minuut al in het veld liet komen, brachten niet het gewenste resultaat. Zeker Said Sakhsoukh toonde zich een goede bewaker van de spits van Alliance’22, maar die had zijn werk toen eigenlijk al gedaan. Tevergeefs probeerde Zwanenburg wat in de wedstrijd te komen, maar dat kwam niet verder dan 20/30 meter van het doel van de thuisploeg en verder waren het minimale spelden prikjes. Een afstandsschot, een vrije trap, een kansje in de 16 en nog een bal van buiten de 16 meter. Vier hele kansen in de 1e helft was de totale opbrengst en dan ook nog een regentje voor de hele middag. Zo brak dus de pauze aan. De supporters van Zwanenburg werden er niet echt vrolijk van en eigenlijk hield men al rekening met een nederlaag en was de vraag meer: hoe groot wordt de eerste uitslag of nederlaag ?

Gelukkig begon Zwanenburg na rust iets feller en dat leverde na 9 minuten (54e minuut) een aansluitingstreffer op. Iggy Stolwijk kwam in schietpositie en wist de trekker over te halen. Was er dan toch nog hoop. 1-2 met nog zeker 35 minuten te spelen. Dat kleine beetje hoop was na 3 luttele minuten al weer in de kiem gesmoord. Een uitbraak van Alliance’22 bracht een aantal spelers voor het doel en het leek wel “paatje trap, maar de derde ging er mee heen.” Twee keer wist men de paal te raken en toen Zwanenburg de dwarrelende bal niet wist weg te werken, schoot Alliance ’22 de bal maar in het net en de wedstrijd echt in het slot, met deze 3-1. De resterende speeltijd was het meer afwachten tot men de vierde treffer liet aantekenen, in plaats van dat Zwanenburg nog iets terug kon doen. Positieve punten waren het voorkomen van tegentreffers door onze sluitpost en het verdienstelijke invallen van Jurriaan ten Hoonte aan de rechterkant. In deze malaise bleven er verder nog een paar spelers overeind en die vielen dus uiteindelijk in de punten. Samenvattend is het nu uithuilen en opnieuw beginnen. Komende week een oefenwedstrijd tegen SDZ en dan zondag thuis tegen Real Sranang. Daar moeten we punten zien te halen om het zelfvertrouwen geen deuk te geven en verder is het hopen dat blessures snel genezen en latere starters snel in vorm zijn.

Er is pas 1 wedstrijd gespeeld en is het zeer zeker geen tijd voor doemdenkers, dus vooral opstaan en verder gaan !!!!!

De punten voor de man of the match zijn deze keer voor spelers die in deze matige wedstrijd toch net boven de ondergrens uitkwamen. 3 punten voor Iggy Stolwijk. Hij bleef had werken en kon ook in de soberheid zijn opdracht uitvoeren. 2 punten voor Jordy Vierbergen. Hij bracht agressiviteit en vuur, al ging dat soms ook verbaal naar de scheidsrechter en dat kan niet altijd goed gaan. 1 punt voor onze sluitpost, al was hij zelf verre van tevreden. 3 doelpunten moeten incasseren is niet fijn en dan zie je weinig perspectief ook 1 punt voor Said Sakhsoukh die de spits van Alliance ’22 geen ruimte meer gaf en ook dat stukje power liet zien..

3 punten – Iggy Stolwijk

2 punten – Jordy Vierbergen

1 punt – René Jonker en Said Sakhsoukh