vv Zwanenburg 1

Een oude bekende in zwart/wit

Deze zondag krijgt vv Zwanenburg de SC Badhoevedorp op visite voor de KNVB beker.

Het kleine broertje van Pancratius, mag voor velen een onbekende zijn toch gaat de ploeg heel ver terug in de tijd. Natuurlijk onze veteranen spelen al jaren regelmatig op zaterdag tegen de zwart-witte veteranen. Echter een wedstrijd tussen het eerste van beide clubs is toch al van heel lang geleden.

SC Badhoevedorp ontstaan na de fusie tussen SV Lijnden en SV Badhoevedorp in 1986. Dat SV Badhoevedorp was trouwens ontstaan na een verschil in ideeën in 1972 binnen de gelederen van SV Lijnden. Dus eind goed al goed mag je zeggen.

Dat was op dat moment dan wel zo, toch had de club erg veel concurrentie aan Pancratius en werd de club dan ook elk jaar weer wat kleiner. Zo stopt in 2007 de club met zondagvoetbal en niet veel later stopt ook het zaterdag selectievoetbal. Dan gaat men aan de slag met de jeugd en beetje bij beetje gaat Badhoevedorp weer groeien. Met als positief gevolg dat er in 2016 ook weer een seniorenteam in competitieverband gaat spelen.

Ze gaan nu dus hun 3de seizoen in en de club kent nu 3 seniorenteams op zondag en daarmee heeft de club weer duidelijk laten zien dat er leven zit aan de zwart-witte kant van sportcomplex de Schuilhoeve.

Wil je nog meer weten over hun verleden, lees dat de uitgebreide clubhistorie op hun website.

Veel hebben we dan ook niet kunnen spelen in de laatste 30 jaar tegen SC Badhoevedorp. Dit kwam natuurlijk ook omdat zij in de AVB speelden en wij bij de HVB hoorden. Toch zullen er zeker wel toeschouwers zijn die wedstrijden weten te benoemen uit het voortraject van SC Badhoevedorp in de vorm van SV Lijnden of SV Badhoevedorp.

Nu dus een nieuwe start tegen een oude bekende. We wensen een ieder een leuke voetbalmiddag toe vanaf 14.00 uur onder leiding van scheidsrechter Rob Floor.