Zwanenburg op weg naar de competitie in de 3e klasse in 2018-2019

Een terugblik op het seizoen 2017-2018 lijkt mij overbodig en daar het eind goed, al goed was is echt alles gezegd.

Vanaf half augustus zijn de mannen van Mehmet Simsek en assistent Lex von Mauw weer de wei in en is men begonnen met de voorbereiding. Deze voorbereiding verliep wat anders dan we gewend waren en in plaats van 6 wedstrijden of nog meer, moesten de selecties van Zwanenburg 1 en 2 het nu met ieder 3 wedstrijden doen. De selectie van 1 speelde de Midwestcup wedstrijden of zoals het tot vorig heette: De Haarlems Dagblad Cup en de selectie van 2 speelde de wedstrijden van de KNVB beker. Bij Zwanenburg zijn dit seizoen 3 nieuwe krachten verwelkomd. De oude bekenden Jordy Vierbergen en Ruben Karelse en van ASV Arsenal is Volkan Aksoy overgekomen.

Jordy Vierbergen hebben we al verschillende keren zien spelen en als hij zijn huidige vorm kan behouden, kunnen we daar dit seizoen heel veel plezier aan gaan beleven. Volkan Aksoy heeft nog niet gespeeld, daar hij vrij snel een blessure opliep. Ruben Karelse is voorlopig nog niet inzetbaar omdat hij eerst op reis gaat. Dat is ook Mark Mul gaan doen en natuurlijk hopen we dat ze genieten, maar we gaan ze wel missen. Ook Rick van Veen hebben we nog weinig gezien. Na de wedstrijd tegen Zandvoort is hij in het huwelijksbootje gestapt en vervolgens op huwelijksreis gegaan. Het wordt dus afwachten hoe Zwanenburg 1 in de eerste competitiewedstrijd aan de aftrap staat.

Er werd begonnen met een voetbalmiddag tegen Pancratius waar alle spelers in 3 korte wedstrijden van 45 minuten mochten genieten van de start van het seizoen. Daarna kwamen de echte oefenwedstrijden.

Voor de Midwestcup speelde Zwanenburg tegen Zandvoort 2 in Zandvoort en werd er met 5-1 gewonnen. Daarna volgde een wedstrijd tegen Haarlem-Kennemerland op het oude terrein van de ter ziele gegane profclub Haarlem. Ook hier werd gewonnen(3-1)De derde wedstrijd was thuis tegen SV Overbos en ook nu was Zwanenburg de bovenliggende partij en werd het uiteindelijk 5-2.

De wedstrijden voor de KNVB beker verliepen minder succesvol. De eerste wedstrijd was tegen de oude bekende Badhoevedorp of het vroegere SV. Lijnden. Het was een waar doelpuntenfestival met uiteindelijk als eindstand 21-1 voor Zwanenburg. Daarna volgden 2 uitwedstrijden tegen Nieuw West en Eendracht ‘82. Deze wedstrijden gingen helaas verloren. Nieuw West won met 2-0 en Eendracht ‘82 behaalde een 4-1 overwinning.

Dat resulteert dan dus in een uitschakeling voor de KNVB beker en een plaatsing in de volgende ronde van de Midwestcup.

Aanstaande zondag 23 september gaat het dan eindelijk om het “echie”. De competitie gaat beginnen en Zwanenburg maakt zijn rentree in de 3e klasse. De eerste wedstrijd is gelijk tegen een bekende concurrent. Alliance ‘22 is de tegenstander op het sportpark aan de Randweg in Haarlem. De andere wedstrijden zijn: Sv Diemen – Sporting Martinus, HBC – ZSGOWMS, De Meer – Bloemendaal, Ouderkerk – DCG, Real Sranang – VSV en VVH/Velserbroek – IVV. We treffen dus veel oude bekenden in deze mix van Haarlemse en Amsterdamse ploegen en ik denk dat we tevreden moeten zijn met een plek in de middenmoot.

Voor deze keer is dit het einde van het verhaal. Vanaf volgende week volgt er weer een aflevering van “de Vooruitblik “en tevens wordt dan de speler van het afgelopen seizoen bekend en het talent van het jaar.