Zwanenburg in het seizoen 2017-2018

Het seizoen zit er voor wat betreft competitie wedstrijden op en voor de KNVB was dit dan ook het signaal om te kijken hoe elke club het er vanaf bracht.

Uit die gegevens komen een paar leuke gegevens naar voren. Zo speelden we totaal 425 thuiswedstrijden wat overeenkomt met 29.150 minuten aan speeltijd.  Uit speelden we er 405 (dat zal wel door bekerwedstrijden komen) Van de 425 thuiswedstrijden wonnen we er 211 en dat is afgerond 50%.  38% van de thuiswedstrijden ging verloren en dan heb je dus nog zo’n 12% dat een wedstrijd in een gelijk spel eindigde.

In uitwedstrijden deden we het iets minder en kwamen in 45% van de wedstrijden tot winst (162 van de 405). Het verlies percentage lag met 44% iets hoger dan thuis. In 11% van de uitwedstrijden speelden we dan ook gelijk.

De club die we het meest op het veld tegen kwamen was DSS. Verder ging doelpunten maken ons goed af we scoorden meer dan dat we tegen kregen 2895 – 2751. Hiervan scoorden we er 1588 thuis en 1307 uit.  Met 6,8 doelpunten per wedstrijd bleven we verder iets achter bij het landelijke gemiddelde van 7,1

Dan het team wat het meeste winstpunten behaalde. Het zal u niet verbazen met een winstpercentage van 86% komt de JO15-1 tot een uitmuntend resultaat.

We hopen dat een ieder op zijn eigen niveau plezier heeft gehad in dit seizoen. Voor het eerste en het tweede gaan we nog even verder in de hoop op promotie en zij hopen dan ook op support van de nu niet spelende leden. Zondag spelen we in Zwaag en Amstelveen. Dus wie weet tot ziens.

Stop je met voetbal geef het a.u.b. door dat scheelt de vrijwilligers weer werk bij het indelen van de teams en jouw later gedoe over contributie.

André Hoogland