Technische commissie

Registratie einde seizoen

Gele kaart

De (cruciale) eindfase van de competitie is inmiddels aangebroken. Omdat er vragen kunnen leven over de registraties aan het einde van het seizoen en/of in de promotie-of degradatiecompetities, is in het kort nog alle info op een rij gezet over de registraties van waarschuwingen. De registratieregeling is van toepassing op wedstrijden die door het bestuur amateurvoetbal worden georganiseerd.

Categorieen voor verwerking waarschuwingen. Bij het registeren is er een onderverdeling in drie categorieen:

1. Registraties voortvloeiende uit competitiewedstrijden (inclusief beslissingswedstrijden voor promotie, degradatie of periodekampioenschap en kampioenswedstrijden)

2. Registraties voortvloeiende uit bekerwedstrijden

3. Registraties voortvloeiende uit promotie-en degradatiewedstrijden

Reguliere competitie:

Aantal registraties:                  Aantal wedstrijden uitsluiting:

1                                                0

2                                                0

3                                                0

4                                                0

5                                                1

6                                                0

7                                                1

8                                                0

9                                                1 en vervolgens steeds 1.

Iedere vijfde, zevende, negende en volgende registratie die een speler krijgt binnen de registratieperiode van een seizoen betekent uitsluiting voor de eerstvolgende competitiewedstrijd of daarmee samenhangende wedstrijd voor de betrokken speler.

Promotie-of degradatiecompetitie/play-offs:

Aantal registraties                   Aantal wedstrijden uitsluiting:

1                                                0

2                                                1

3                                                0

4                                                1 en vervolgens steeds 1

Iedere tweede, vierde en volgende registratie die een speler krijgt binnen de registratieperiode van een seizoen betekent uitsluiting voor de eerstvolgende competitiewedstrijd of daarmee samenhangende wedstrijd voor de betrokken speler

Waarschuwing met uitsluiting tot gevolg.

Krijg je in de laatste competitiewedstrijd een waarschuwing die een uitsluiting tot gevolg heeft en is de eerste wedstrijd een promotie-of degradatiewedstrijd , dan geldt de uitsluiting voor deze promotie-of degradatiewedstrijd. Uitsluitingen uit de competitie gelden namelijk voor de nacompetitie en vice versa.