Zwanenburg bereikt met moeite MMO

René Jonker (21) – Roy von Mauw (2), Nigel Ciebrant(3) , Robin Poelsma (4) (41e min Mitch Snijders 15), Iggy Stolwijk (5) (54e min Tim Hollander 12) – Davy Buijs (6), Justin Schouten (10) (83e min Patrick Selvie 14), Mark Mul(8), -Joshua von Mauw (7), Rick van Veen (9), Kevin Verhoeve (11)
Reserves: Jack Buijs (1), Tim Hollander (12), Patrick Selvi (14), Mitch Snijders(15)

Het was een bijzondere dag en er waren vele vreemde gebeurtenissen. Zo was de reis er toch één waar het predicaat met moeite te vinden bij hoorde. Dan was er de ligging van het sportpark , bij een molen en aan de rivier de Vliet. Verder het veld, waar ik al eerder over schreef en waar geen bal normaal kon worden aangenomen. Ja dan noemt men kunstgras een betonplaat, nou dit was een veld waar zelf schapen en koeien nog enkelblessures kunnen oplopen. Die stuur je hier dus niet de wei in. Dan blijkt bij aankomst dat er entree wordt gevraagd om het complex te betreden en als je je dan klaarmaakt voor een voorwedstrijd tussen de jeugd van MMO en Zwanenburg is daar niets van te bekennen, terwijl het heuse programmaboekje daar wel melding van maakt. Je bent dus al moe voordat de wedstrijd goed en wel begint. Maar niets meer verder aan klaagzang. Er zijn toch wel een dertigtal supporters uit Zwanenburg op deze wedstrijd afgekomen en dat is mooi en het is heerlijk weer. Wat is er dan nog verder te zeuren.

De wedstrijd begint lekker open en in tegenstelling tot de verwachting speelt MMO offensief en zijn de eerste schermutselingen voor het doel van Zwanenburg. Daarna nemen de Zwanenburgers het initiatief over en in een tijdsbestek van 2 minuten raken Kevin Verhoeve en Joshua von Mauw in minuut 11 en 12 tot 2x keer toe de lat boven de goede keeper van MMO. Die heeft dus een engeltje op de lat en dat engeltje blijft de gehele wedstrijd bij hem meedoen.Dat gaat dus niet eenvoudig worden en als er dan ook spelers zijn die wel hard werken, maar weinig geluk in hun acties terugvinden, wordt het moeilijk.Vanwege het warme weer en de plotselinge veranderingen in het weer, is er besloten om extra drinkpauzes te houden en het lijkt wel of de eerste drinkpauze Zwanenburg net even dat extra beetje energie brengt, want direct na de hervatting is het Joshua von Mauw die goed doorzet op rechts en de bal bij Kevin Verhoeve weet te krijgen. Die weet raad met deze mogelijkheid en passeert de keeper van MMO en tekent de 0-1 aan. Maar waar we de spelideeën van MMO dus puur defensief hadden verwacht, blijft de thuisploeg zijn best doen om het Zwanenburg moeilijk te maken. Tussendoor zijn er ook kansjes voor ons, maar het is zenuwslopend vanaf het moment van de voorsprong. Verdedigend staat het echter allemaal redelijk en is er eigenlijk niet echt zorg, maar je zal vandaag maar een misstapje maken tegen een ploeg die al punten heeft gestolen van NFC en HBC. Vlak voor de rust valt Robin Poelsma uit met een hamstringblessure en komt Mitch Snijders in de ploeg. Waar we hadden verwacht dat Mitch de plek van Robin overneemt, is het Davy Buijs die een linie naar achter gaat. Mitch komt op het middenveld. Zo komt de rust in zicht en zoekt men de thee op.

De tweede helft gaat MMO richting kantine spelen en ruikt men dus ook het gele gerstenat en dat speelt mee. MMO begint scherp aan het tweede bedrijf en blijft ook zo spelen. Ook komen er kansjes voor Zwanenburg en mag Kevin Verhoeve twee keer vanaf rechts een vrije trap nemen op een lekkere afstand. Treffers levert het echter niet op en het wordt steeds meer “billenknijpen”. Trainer Simsek wisselt Iggy Stolwijk en brengt Tim Hollander in de 54e minuut in de ploeg. Daardoor gaat nu Kevin Verhoeve naar achteren en komt Tim Hollander op de linksbuitenpositie. Het spel blijft op en neer gaan en diverse keren is er appèl van MMO voor een strafschop door hands of een mogelijke overtreding. De scheidsrechter van dienst is echter goed in staat om alles zelf waar te nemen en gaat niet in op de smeekbedes van” de Groenen”.Zo gaat de wedstrijd door en gaan we richting de 90 minuten. MMO verliest een speler door een tweede gele kaart en daarna stuit Joshua von Mauw nog een keer op de keeper. Maar MMO heeft ook zijn kruit nog niet helemaal verschoten en weet via corners in de buurt van het Zwanenburgdoel te komen. Daar redt Kevin Verhoeve een keer bij de paal uit een hoekschop en moet René Jonker enkele keren hoog inkomende ballen wegstompen of uit de lucht plukken. Het spannendste moment moet dan nog komen. Roy von Mauw denkt dat René er al is en uitkomt en plotseling staat er een speler van MMO alleen voor het doel. Gelukkig is onze sluitpost dan nog helemaal scherp ondanks de warmte en pareert de inzet. Zo is de redding nabij, daar we al bijna bij de 90 minuten zijn. Onze scheidsrechter trekt er nog enkele minuten bij, maar uiteindelijk eindigt het na 70 minuten alles geven en een voorsprong vasthouden, met een heerlijke, maar moeizame overwinning in het pittoreske Hoogmade. Volgende week eindelijk inhalen in Amstelveen bij NFC of er moet afkeuring plaatsvinden door nachtvorst of hooikoorts!!!!!

De man of match voor deze week is Davy Buijs. Samen met de rest van de verdediging zorgde hij voor het binnenhalen van de 3 punten, maar hij was onbetwist de uitblinker. Op plek 2 komt Nigel Ciebrant die weer helemaal in zijn element was en heerlijk tot het randje kon gaan. De andere punten gaan naar de andere mensen die de verdediging vormden.

1 en 3 punten – Davy Buijs

2 en 2 punten – Nigel Ciebrant

3 en 1 punt – Roy von Mauw – Kevin Verhoeve – René Jonker – Iggy Stolwijk – Robin Poelsma

Score verloop MMO – Zwanenburg 0-1 (ruststand 0-1)