vv Zwanenburg 1

De vooruitblik voor 25 maart

Vooruitblik

Een heerlijke zondag met een lekkere overwinning voor onze eigen ploeg en een gelijkspel bij HBC-DSS. Helaas was het ijzig koud en met de buitenactiviteiten op maandagavond (keeperstraining)en dinsdagochtend (oude mannen voetbal of Walking Footbal) op het terrein is uw analyticus nu geveld door een fors griepje. Nu maar hopen dat we de zondag gaan halen en de griep weer is teruggeduwd in de kast. Dit weekend moet er echt een resultaat worden neergezet en met minder dan een overwinning zijn we niet tevreden.

Om terug te komen op de wedstrijden van speelronde 15. Zoals al in de inleiding genoemd behaalde ons eigen Zwanenburg een mooie overwinning en nog belangrijker, er werd ook goed gevoetbald tegen Terrasvogels. De 4-0 had groter uit kunnen vallen, maar er kan altijd wel wat te mopperen zijn en dat doen we dus niet. De ontmoeting tussen HBC en DSS bleef steken op 1-1. Beide ploegen laten dus punten liggen en wat biedt dit voor de toekomst ?

Verder was er de ontmoeting tussen NFC en Waterloo. NFC ging hier gewoon met een 2-0 overwinning van het veld. Dat leverde dus geen verrassing op. BSM-RCH werd een gelijkspel zoals in de voorspelling ook was genoteerd. DIO-DSK werd een zege voor de thuisploeg. De Schalkwijkers wonnen met 2-0 en hier dus geen puntendeling. Duidelijk dus dat iedereen in de onderste regionen dezelfde plannen heeft als DSK: Punten pakken tegen de gelijkwaardige opponenten. De ontmoeting tussen MMO en Onze Gezellen werd afgelast en zal op een later tijdstip moeten worden ingehaald. De mannen uit Hoogmade lopen nu ook 2 wedstrijden achter.

De nieuwe speelronde van zondag 25 maart wordt dus spannend voor onze eigen ploeg, maar verder is het een redelijk voorspelbaar programma. HBC ontmoet thuis MMO en dit wordt een 1. Onze Gezellen – DSK wordt ook een zege voor de thuisploeg. Waterloo tegen RCH zou een winstpartij voor Waterloo kunnen worden, maar ik gok op een gelijkspel. Dan zijn er nog DSS – BSM en Terrasvogels – DIO. DSS moet gewoon doorgaan op de ingeslagen weg en weer een zege boeken. Terrasvogels speelt thuis en komt dan meestal ook tot een goed resultaat, dus ook hier een overwinning voor de thuisspelende ploeg.

Tenslotte Zwanenburg. We krijgen thuis bezoek van NFC. De uitwedstrijd in Amstelveen stond al tot drie keer toe op het programma, maar ging alle keren niet door. Nu dus eerst de wedstrijd aan de Populierenlaan en het zal spannend worden. Maar ik ga uit van een zege, want met elk ander resultaat komen we niet verder. Pupil van de week Tigran Saghatelyan mag de wedstrijd om 14.00 uur op gang brengen na het eerste fluitsignaal van de scheidsrechter dhr. P. Beijens

We hopen op mooi weer, een goede wedstrijd en aan het einde de punten!