vv Zwanenburg 1

Zwanenburg heeft een goed generale voor de wedstrijd tegen NFC

Vooruitblik

René Jonker (21)- Roy von Mauw (2), Nigel Ciebrant (3) , Robin Poelsma (4),Iggy Stolwijk (5)( 50e min Tim Hollander 14), Mark Mul (8), Justin Schouten (10) , Davy Buijs (6) -Joshua von Mauw (7), Rick van Veen (9), Kevin Verhoeve (11)
Reserves: Jack Buijs (1), Patrick Selvi (12), Said Sakhsoukh (13), Tim Hollander (14), Mitch Snijders (15)

Vorige week was het zeker een lekker middagje, qua temperatuur en uitslag. Vandaag was daar opnieuw alle hoop op gevestigd. Wel wat betreft het resultaat geen enkele klacht, maar het weer maakte het een ware onderneming om als trouwe supporter of volger naar de verrichtingen van de trots van Zwanenburg te komen kijken. Er was een koude en naargeestige wind die de gevoelswaarde van – 10 had en de pupil van de week en menig supporter deed huiveren.

Zoals al gemeld in de voorbeschouwing was Terrasvogels de opponent en dat kon een moeilijk middagje worden. Uit was het 0-2 voor ons, maar de ploeg kan soms zorgen voor bijzondere resultaten en vorige week was men met een 0-5 nederlaag teruggestuurd naar de kleedkamer. Dat viel echter allemaal heel erg mee. De ploeg uit Santpoort speelde met name tegen zichzelf en haalde zich door gemopper met name de ergernis van de scheidsrechter op de hals. Ook werkte het gemor en gezeur op de lachspieren van de supporters, maar daar zullen de spelers weinig van hebben meegekregen.

Om 14.00 uur mocht pupil van de week Bodhi Noordermeer de wedstrijd van start laten gaan en met overtuiging wist hij de doelman van de tegenpartij te passeren.Daarna mocht Zwanenburg zelf aan het werk gaan en dat deed het met overtuiging. Binnen het kwartier had de thuisploeg al 2x het net laten bollen, maar helaas kon het beide keren niet de goedkeuring van de scheidsrechter krijgen en dus bleef het nog 0-0. Het veldspel was echter heel goed op sommige momenten en pas na 20 minuten was er een kansje voor de bezoekers. Daar had onze verdediging echter geen moeite mee en kwam er een bal door dan was ook onze sluitpost ondanks de kou scherp en warm genoeg om in de weg te liggen. Na 25 minuten was het wel 1-0, al probeerde de grensrechter van Terrasvogels opnieuw buitenspel aan te geven. Daar was de scheidsrechter het niet mee eens en dus werd de treffer van Kevin Verhoeve nu wel geteld en was het goede voorbereidende werk van Mark Mul nu dus wel goed voor de assist.

Daarna was het Iggy Stolwijk dis een kleine hoofdrol naar zich toe trok. Eerst kreeg hij opnieuw last van de enkel die ook vorige week al de oorzaak was van het voortijdig uitvallen en daarna kreeg hij heel ongelukkig een gele kaart. Dit maakte het gerechtvaardigd dat hij kort na de rust zijn plaats afstond aan Tim Hollander. Tot de rust was er eigenlijk niet veel meer te melden en zo ging de rust in met een kleine voorsprong.

Na de rust ging het voor Zwanenburg richting eigen kantine en opnieuw bleek dat net als in de wedstrijd tegen Onze Gezellen de motivatie om het spel af te maken en de wedstrijdpunten veilig te stellen. Kort na zijn invalbeurt was het Tim Hollander die een hele mooie voorzet van Roy von Mauw prachtig diagonaal koppend wist te benutten en vervolgens was het eigenlijk alleen maar Zwanenburg wat het spel dicteerde. De ene actie was nog mooier dan de andere en er waren diverse 100% kansen voor onze jongens. Dat het uiteindelijk maar 4-0 werd was dan ook jammer. Maar we zijn tevreden met de treffers van Justin Schouten en Rick van Veen. De 3-0 werd gemaakt door Justin Schouten uit een corner. De keeper van Terrasvogels liet zich verrassen en werkte de bal zelf in het doel en daarna zorgde Rick van Veen voor het slotakkoord en de 4-0. Een goed resultaat en nu maar met vertrouwen toewerken naar de volgende thuiswedstrijd tegen NFC volgende week zondag.

De man of match is deze week Davy Buijs. Op plek 2 komt de voortreffelijk ingevallen Tim Hollander en op plek 3 staat Nigel Ciebrant. Davy Buijs was allereerst weer de man die heel veel meters maakte en ook twee keer een geweldige goal had moeten maken, maar daar rekenen we hem niet op af. Niet iedereen is fan van deze controleur, maar hij is wel heel belangrijk als stille kracht. Nummer 2 Tim Hollander viel geweldig in en had 1 minuut na zijn entree de bal al in het net liggen en brak daarmee het verzet van de tegenstander. Dat hij daarnaast nog een wereldgoal had kunnen maken doet niets af aan de tweede plek, daar hij een heel goede tweede helft speelde. Op plaats 3 staat Nigel Ciebrant. Hij zorgde voor het elimineren van de aanvallers van Terrasvogels. Het moet echter wel worden gezegd dat er meer kandidaten waren voor punten en opnieuw scoorde dus het volledig team een dikke voldoende.

1 en 3 punten – Davy Buijs

2 en 2 punten – Tim Hollander

3 en 1 punt – Nigel Ciebrant

Score verloop Zwanenburg – Terrasvogels 4-0 (ruststand 1-0)