Zwanenburg heeft een slechte herstart

René Jonker(21)- (2) Robin Poelsma(60e min Kevin Verhoeve (13),Nigel Ciebrant(3) , Mitch Snijders(4), Roy von Mauw (5) –  Davy Buijs (6) Justin Schouten(10) (65e min Iggy Stolwijk (15), Mark Mul(8) -Joshua von Mauw(7), Rick van Veen(9),  Tim Hollander-(11)

Reserves: Jack Buijs(1), Kevin Verhoeve(13), Iggy Stolwijk (15), Bas van Leijden(14), Patrick Selvi(12)) Said Sakhsoukh (16)

De wedstrijd uit bij DSS was voorafgaand al aangemerkt als moeilijk. DSS is de koploper in de 2e periode en heeft ook duidelijk de vorm te pakken en t dit seizoen alleen nog maar op eigen veld verloren van Terrasvogels en dat was nog erg onterecht ook. Ook HBC wist men thuis al te verslaan. Daarnaast wist de ploeg vorige week in Heemstede verrassend terug te komen bij  RCH. Een 2-0 achterstand werd in de 2e helft in een korte tijd omgezet in een 4-2 overwinning. “Een gewaarschuwd mens telt dus voor twee.”

Zo begonnen we de 1e helft ook.  Zwanenburg  kwam goed uit de startblokken en speelde fel  en scherp. Het spel ging op en neer, maar de kansen voor Zwanenburg waren wel iets groter en ondanks de kracht van DSS kwam ons team toch steeds meer in balbezit en werd het spelbeeld enigszins een 6,5 voor Zwanenburg. Maar toch werden de doelwachters van beide ploegen niet echt op de proef gesteld en was het veelal een middenveldspel.  Na bijna een half uur kwam Zwanenburg op voorsprong, maar  jammer genoeg keurde de scheidsrechter het doelpunt af vanwege een vermeende overtreding  op de keeper.  Daarna kwamen Joshua von Mauw en Tim Hollander nog een paar keer in de 16 meterzone van DSS, maar waren er niet direct echte grote mogelijkheden. DSS hield het hoofd koel en speelde gewoon heel  doordacht of zelfverzekerd, terwijl  er bij Zwanenburg een beetje geluk en echte overtuiging ontbrak. Ook Mitch Snijders kon met vrije trappen geen “echte potten breken” en dus was de ruststand 0-0.

Daarna op naar de thee, maar daar kunnen we DSS echt een onvoldoende voor geven, want na een kwartier wachten was het resultaat 0 % koffie. De mannen achter de bar hadden er geen kaas van gegeten en ondanks het feit dat het vrijwilligerswerk is, zullen we de club niet opgeven voor een kantinetest van TV Noord Holland, want dan wordt het een zware onvoldoende.

Zonder versnapering dus weer naar buiten voor deel 2 en het moet gezegd, ook dat werd niet veel beter. Nu had ik voorafgaand al een slecht gevoel over de afloop. Ons 2e had ook bij DSS gespeeld en was er met een 1-0 overwinning van door gegaan. Nu was dat ook bij HBC al zo gegaan. Het tweede speelde ook daar de voorwedstrijd voor de wedstrijd van 1 en won en ook daar ging het vlaggenschip  met een nederlaag naar huis !  Wel om een lang verhaal maar kort te houden. Na de rust was er eerst nog hoop op en gelijkspel, maar na 5 minuten wist DSS na een hoge voorzet te profiteren van onoplettendheid in de verdediging van Zwanenburg en de afvallende bal werd door Job v.d. Dries achter onze  keeper gewerkt. Dat was 1-0 en met het zelfverzekerde spel van DSS en de geringe dadenkracht van Zwanenburg kon het wel eens een heel moeilijk worden om dit nog om te buigen. Het spel bleef wel op en neer gaan, maar de energie verdween tijdens de 2e helft uit de ploeg van de Zwanenburgers. Toen na 65 minuten DSS de 2-0 op het bord wist te toveren, door goed gebruik te maken van een communicatiefout in de Zwanenburgse verdediging, was de wedstrijd eigenlijk beslist. Opnieuw Job v.d. Dries was de scherprechter. Daarna was het eigenlijk over en uit en was het spelniveau niet echt aantrekkelijk meer en was het meer hopen op de scheidsrechter om “het lijden niet te lang te laten duren.” Gelukkig voelde de beste man dit ook aan en zo was het wederom een nare middag en kunnen we niet echt stellen dat Zwanenburg een goede herstart had na de veel te lange winterstop

Voor ons dus opnieuw: Uithuilen en opnieuw beginnen en hoofd omhoog en volgende week  maar vol gas vooruit tegen Onze Gezellen !

De man of match is vandaag Davy Buijs. Op plek 2 en 3 volgen Roy von Mauw en Mitch Snijders. Helaas is deze beoordeling puur gevoelsmatig, want  echte uitblinkers heb ik niet kunnen onderscheiden.  Bij het terugblikken op de wedstrijd kwamen deze spelers er voor mij als meest  opvallend en dienend uit. En dus krijgen zij de punten.  Maar het geheel  was dus niet echt super en het is nu te hopen dat we de komende weken weer in de vorm van de eerste competitiehelft gaan komen .

1 en 3 punten   –  Davy Buijs

2 en 2 punten   –  Roy von Mauw

3 en 1 punt       –  Mitch Snijders

Score verloop    DSS – Zwanenburg  2-0  (ruststand 0-0)