De Vooruitblik 20 – Een week met tegenvallers.

Vooruitblik

Na de tegenvallende prestatie tegen Ilpendam zijn we ondertussen twee competitierondes verder en wacht onze club nog 3 wedstrijden tot het eind van de competitie. De  wedstrijden tegen ZSGOWMS en Alliance’22 eindigden in een nederlaag. De eerste nederlaag was nog goed te accepteren en ingecalculeerd, maar de nederlaag tegen en bij Alliance’22 was volgens de analytici een regelrechte tegenvaller.

Daar gaan we dus weinig over zeggen.

Na de uitslagen van de hieronder staande competitierondes is het in de stand op de ranglijst waarschijnlijk wel duidelijk.

Bovenin blijft het nog redelijk spannend voor de plekken 2 en 3, maar lijkt het voor Martinus  een gelopen race en het programma is zodanig dat de titel in zicht komt. Voor met name ZSGOWMS moet de overgang naar de 2e klasse afgedwongen via de nacompetitie. Ook VSV zal het via die weg moeten proberen.

Onderin zijn er 3 teams die nog steeds niet veilig zijn en moeten vrezen voor een vervolg in de 4e klasse. RCH, Aalsmeer en Spaarnwoude hebben het moeilijk en Nieuw West zit ook in de hoek waar de klappen vallen met in totaal 21 tegendoelpunten in de laatste twee wedstrijden.

Ons eigen team is veilig, maar heeft nu Alliance voorbij moeten laten. Ilpendam is ook nog punten aan het sprokkelen en kan nog een beetje naar boven gaan.

Alle uitslagen van ronde 19 waren:

RCH – Alliance’22 1-5

RKDES – Ilpendam 3-2

Spaarnwoude – Aalsmeer 1-2

Sp Martinus – Purmerend 2-0

Swift – Nieuw West 1 8-0

Zwanenburg – ZSGOWMS 0-3

Alle uitslagen van ronde 20 waren:

Aalsmeer – Swift  1-3

Alliance’22 – Zwanenburg 4-0

Ilpendam – Purmerend 1-1

Nieuw West – ZSGOWMS  0-13

Sp. Martinus – Spaarnwoude  2-1

VSV – RKDES 1-0

Voor komende zondag is er een programma met de topper tussen de nummers 2 en 3 ZSGOWMS en VSV  en verder dus de wedstrijd tussen Ilpendam en Alliance. Dat is de mogelijkheid voor Ilpendam om opnieuw een tikje uit te delen aan een ploeg die het laatste weken goed doet.

Zelf moeten we RCH kunnen verslaan. Het is ook de laatste wedstrijd waarin we echt punten kunnen halen.

Het complete programma voor speelronde 21 en de voorspellingen zijn:

Aalsmeer – Sp. Martinus 2

Ilpendam – Alliance ’22  1

RKDES – Nieuw West 1

Swift – Spaarnwoude 1

ZSGO – VSV 1

Zwanenburg – RCH 1

Zwanenburg speelt aanstaande zondag 15 mei thuis tegen RCH.

De wedstrijd begint om 14.00 uur en de scheidsrechter is dhr. Peter Steur.

Pupil van de week is Noud van Boxel uit de JO 10 -1. Ook hem wensen wij een leuke middag en natuurlijk hopen we dat hij de spelers nu ook echt geluk brengt in de voorlaatste thuiswedstrijd.

We rekenen op een fijne en zonnige middag en tot ziens