vv Zwanenburg 1

Zwanenburg – Onze Gezellen “ 2 helften”

René Jonker(21)- Roy von Mauw (2) ,Nigel Ciebrant(3) , Mitch Snijders(4),Kevin Verhoeve (5) – Iggy Stolwijk(6),(46e min Justin Schouten 13), Mark Mul (10), Davy Buijs (8), -Joshua von Mauw(7), Rick van Veen(9), Patrick Selvi-(11)(79e min Robin Poelsma12).Reserves: Jack Buijs(1), Robin Poelsma(12), Justin Schouten (13), Said Sakhsoukh (15)

De wedstrijd werd mede mogelijk gemaakt door

De wedstrijd tegen Onze Gezellen kende eigenlijk 2 verschillende periodes. De eerst helft was een vervolg van de wedstrijd van vorige week. Alles ging moeizaam, ruimtes werden niet gevonden en het spel was onrustig en weinig overtuigend. Na rust een herboren ploeg met fris en goed spel en uiteindelijk een lekkere uitslag die weer vertrouwen geeft. Deze zondag begon de wedstrijd onder een heerlijk fris zonnetje met een fijne actie van pupil van de week Jordy Veldt. De eerste goal was voor hem.

Zwanenburg begon de wedstrijd redelijk overtuigend, maar na 5 minuten leek het wel of de moed al weer uit de hoofden verdween. Er werd een beetje rommelig en onrustig gespeeld en Onze Gezellen rook eigenlijk dat er mogelijkheden waren. Diverse keren kwam de bezoekende ploeg te dicht in de buurt van onze keeper en het was “het engeltje van de paal” wat voor de rust zorgde voor een remise. Natuurlijk was ook onze eigen ploeg op sommige momenten wel een beetje gevaarlijk, maar de doelpunten bleven uit tot de 33e min. Toen wist Joshua von Mauw uit een assist van Rick van Veen heel droog de 1-0 binnen te schieten. Toch geeft OG daarna nog niet op en in de 38e min weet de ploeg uit Haarlem de gelijkmaker aan te tekenen. Een fout op het middenveld blijkt de aanleiding van een actie die OG de ruimte geeft om te dicht bij keeper René jonker te komen en hem ook te passeren. De verdediging staat er bij en kijkt er naar !!!! We mogen dus opnieuw gaan beginnen, maar voor de rust gaat dat niet meer gebeuren. Het laatste wapenfeit is een aanslag op de enkels van Iggy Stolwijk, die hem een blessure oplevert en zijn plek op het middenveld.

Na de rust een herboren Zwanenburg. Justin Schouten heeft de plek van Iggy Stolwijk ingenomen en daardoor is er hier en daar wat gewisseld. Toch gaat het vanaf minuut 1 goed en is er duidelijk een goed gesprek geweest in de kleedkamer. Zwanenburg is fel en alert en er ontstaan kansen die meer overtuiging laten zien dan voor de rust. In de 55e min komt dan ook de welverdiende 2-1 door een doeltreffende kopbal van Nigel Ciebrant na een afgeslagen aanval en een nieuwe voorzet. Het lijkt wel of de bezoekers daarna al het hoofd buigen. Er wordt direct gewisseld en 5 minuten later is het zelfs 3-1 door een mooie goal van Patrick Selvi. Een tweede goal van zijn voet zorgt voor de 4-1 en dan is Onze Gezellen helemaal verslagen. De kansen volgen elkaar heel snel op en het is meer het geluk van Onze Gezellen dat er voor zorgt dat alleen Kevin Verhoeve nog een keer doel weet te treffen. De wedstrijd is gedaan en hiermee mogen we volgende week dus de wedstrijd tegen NFC gaan beginnen. Lekker voetbal en een aantal doelpunten. Voor vandaag is het genoeg en is er weer een overwinning geboekt. Direct concurrent DSS laat vandaag de punten in Santpoort bij Terrasvogels, dus daar zijn we weer voorbij. De nummer 1 en 2 winnen gewoon en dus moeten we het verder zelf doen.

De man of match is vandaag Nigel Ciebrant. Verdedigend een rots in de branding en ook de man die de 2-1 voorsprong op het bord zet. Op plek 2 vandaag 2 mannen met tomeloze energie die de ploeg misschien wel over het dode punt hielpen, Mark Mul en Kevin Verhoeve. Plek 3 is voor Joshua von Mauw en Patrick Selvi. De eerste dodelijk effectief met assisten en een doelpunt en Patrick met z’n 2 heerlijke doelpunten.

Daar laten we het vandaag bij en komende zondag gaan we allemaal naar Amstelveen.

1 en 3 punten – Nigel Ciebrant

2 en 2 punten – Mark Mul – Kevin Verhoeve

3 en 1 punt – Joshua von Mauw – Patrick Selvi

Score verloop Zwanenburg 5-1 (ruststand 1-1)