vv Zwanenburg 1

De vooruitblik op NFC – Zwanenburg

Vooruitblik

Zijn we op de weg terug ? Dat zou wel eens het thema voor komende zondag kunnen worden.

Zondag 25 februari is een inhaalweekend en dus zijn we eigenlijk niet veel opgeschoten met de uitgestelde wedstrijd van begin februari. Het enige verschil is dat Zwanenburg nu achter elkaar blijft doorspelen en niet te maken heeft met een pauze van 2 weken. Komende zondag is het dus zover. Na twee eerdere pogingen, die beiden door “Koning Winter” werden afgelast, gaan we nu opnieuw richting Amstelveen. De wedstrijd NFC – Zwanenburg moet nu toch echt een keer doorgang gaan vinden. Aan de Sportlaan blaast scheidsrechter A. Hemkes om 14.00 uur de wedstrijd op gang. Attentie voor verrassingen, want bij de wedstrijd tussen NFC en HBC lag de bal al na 2 minuten in het doel van de bezoekers. Dus graag goed opletten en scherp beginnen. Een voorspelling lijkt mij duidelijk. De ploeg van Mehmet Simsek moet met 3 punten huiswaarts keren, anders wordt het voor de rest van de dromen een beetje zwart gekleurd. Dus een 2 !!

Naast deze wedstrijd is er nog een ontmoeting op de gepland. MMO ontmoet thuis het onderaan staande DIO. Deze wedstrijd lijkt mij een makkelijke prooi voor de thuisploeg. Bij een overwinning gaat MMO naar het linkerrijtje en verdwijnt het voorlopig uit de gevarenzone.

Nog even een korte terug blik op de speelronde van 18 februari. Bij de voorspellingen een score van 66%. Dat is niet slecht, temeer daar er bij de uitslagen een verrassing zat. Was dat geen flater van DSS geweest, dan had er gewoon een 80% score geweest. Zoals gezegd eindigde Terrasvogels – DSS in 2-1. De andere ontmoeting met een verkeerde voorspelling was de wedstrijd DIO – BSM. Hier een overwinning voor de bezoekers, 1-2. BSM gaat nu dus ook puntjes bijeen sprokkelen en kijkt wat naar boven. Datzelfde geldt voor MMO. Zij beginnen eindelijk gewend te raken aan de andere manier van voetballen in de 4e klasse en stijgen nu op de ranglijst. De wedstrijd MMO – DSK werd dan ook een keurige 2-1.

Tenslotte de wedstrijden van de bovenste 3. Koploper NFC behaalde een benauwde overwinning op RCH. Pas in de slotfase wist de thuisploeg te scoren. NFC – RCH 1-0. HBC – Waterloo was van een hele andere orde. Nummer 2 HBC wist wel raad met de tegenstander en het werd dus letterlijk en figuurlijk een Waterloo. 7-1. Onze eigen ploeg kreeg op eigen veld Onze Gezellen als tegenstander en na een matige 1e helft liep de score na de rust lekker op. Met goed voetbal werd een 5-1 overwinning behaald.

Nu maar uitzien naar de volgende wedstrijd en dus allemaal naar Amstelveen om daar Zwanenburg aan te moedigen.

Veel succes dus deze zondag!